Nämen hörrni.....



.... vad dagarna springer iväg...
Kan inte fatta att halva juli passerat imorrn....
Om det inte vore för vädret så känns det inte som sommar för mig...
Man är van vid trafik, bj's* som kör som vandaler, inga parkeringsplatser, köer, musik å jippon ute på stan...
Kontrasten är stor här på småländska landsbygden där bara vindens sus o bruset fr bilarna ute på stora vägen hörs.. :))
Men se på tusan, nuuuuuu börjar jag fatta hur vägarna går runt närmaste omgivningen vid jobbet o GS* :))
Nu kan jag t o m köra till en specifik ingång, inte illa :))
Kärleken bara tittade på mig å skakade på huve't, haha :))

Har äntligen (tror jag..) fått tag på BRA sockar för sneakers..
Stack in på HM ef jobbet o frågade en tjej (jag iddes inte leta..) om såna sockar o beklagade att dom knorvar ihop sig under foten för dom kasar av hälen när dom e så lågt skurna.
Men se då plockade hon fram en sån socka med ett silikonband på insidan av hälen som gör att dom att dom inte kasar ner när man går-springer-dansar....
Efter de 2 senaste danskvällarna som resulterat i 3 skavsår så hoppas jag dom hjälper..

Jovars, vi tittade på Victoriadagen igår på tv'n.
Men vad var det för artister dom hittat??
Det var nog det bland det sämst jag sett.....
Carola i all ära men hon e med varannat år, ingen internationell artist å vad farao gjorde Sven-Bertil Taube där????
Men Mark Levengood är för skön, han e så hjärtligt godmodig av sig.

Vid visningen fr Solliden så kläckte ju Hänt's reporter Johan T Lindvall ur sig en fråga.
Alltså... en slemmigare person får man leta efter !!!
Är det ett jobb värdigt en MAN att spekulera i om hon är gravid elr inte??
-Mja...vem vet, kanske kronprinsessan är gravid??
Det är ju välkänt i kungliga kretsar att skylla på "influensa" elr "förkylning" vid hastigt inställda evenemang när det väntas "smått".. stod det i tidningen härförleden..
Väntas "smått"?
Va faan, lever han på 40 talet med det uttrycket?
Jaaaaa.......hmmmmm.....å sååååååååå förtjuuuuuuuuuuusande det vore om så var fallet...
Alltså..... hur lågt kan man sjunka i självaktning????

Det ska han ge FAAN i !!!!
Tänk på att det tog nästan 2 år innan Estelle föddes efter bröllopet, kunglig elr inte så är det inte bara att "beställa" barn..
Dom kanske hade svårt att bli gravida, vad vet dom om det??
Att då få slängt i ansiktet såna saker fr löpsedlarna, fy faan...
Å hon fyllde 38 år igår...

Jag såg honom på en sidogata en gg i Borgholm, tänkte nästan gå fram o ge han en fetsmäll.
Dom hade väl spanat utanför Solliden vattenvägen elr  dylikt vid denna tiden.
Vad dom gör på fritiden ska alla ge blanka faan i, ok om dom fotas o görs vid representation men resten ska dom ha för sig själva...

Apropå Carola...
Idag för 24 år sen var jag å syrran på konsert på Carola i ruinen hemma.
Å huuuuuur vet jag det 24 år senare??
Jo, för se jag var gravid, jävligt mycket gravid, alldeles övergravid (bf var 13e) så pappa körde oss upp.
"Annars föder du väl i garderobstrappan" sa syrran..

Nä då, det gjorde jag inte på hemväg, dagen ef  (16e) hade jag barnmorskebesök o blev beordrad att åka hem o packa o åka till förlossningen då jag hade kraftig havandeskapsförgiftning.
Dagen ef (17e) var min födelsedag, då gick jag hela dagen på förlossningen o väntade på att det skulle starta men se, det tänkte inte hon..
Nähä, hon surade o la säkert armarna i kors å tänkte:
-Här tänker jag minsann inte bli född idag..
18e fick jag "vila" o den 19e tvingades hon ut...
Nu är jag EXAKT dubbelt så gammal som hon o idag är hon bosatt i Neu Benthen i Tyskland..

Bakade igår kväll efter jobbat.
Kolasnittar / sirapskakor blev det, sonens favoritkaka när han var liten.
Undra hur många såna han ätit under åren hemma hos mormor?? :))
2 rulltårtsbottnar som blir en 3 delad tårta blev det också till lör.
Tyvärr blir vi inte så många men så är det..
Förra året vart det ingenting så man får vara nöjd ändå.
Ikväll ska jag inget göra men imorrn ska jag baka en tårta o ta med till jobbet på fre.
Tror jag ska haka på Asta o göra fyllningen med lemon curd istället för vaniljgräddkräm.

Men nu ska jag fixa lite käk till oss, idag får det bli potatis, sill å gräddfil.

PUSS Å KRAM Å FRIDENS LIJLOR.....
*Bj's- badjävlar..
*GS-Grand Samarkand


Kommentarer

Populära inlägg