Onsdag..

Dagarna rusar iväg....
Å ingen vidare sommarvärme.
Det är ju inte "kallt" men det är ju ingen högsommarvärme här.
Hemma på ö'a är det soligt o varmt idag iaf..
Det är såna här dagar man saknar Öland..

I mån skulle jag ju in till stan o titta på "Allsång i Linnéparken"..
Ja, jösses ett sånt sjå...
För det 1a att hitta parkeringsplats..
Jodå, till slut körde jag in i park.garaget där jag, som den minnesgode läsaren kommer ihåg, fick bilen inlåst i förra året i augusti på natten..
Men det stängde ju kl 23 så det var ju lugnt denna gången tänkte jag..
Haha, jodå, jag gick in i Linnéparken med min brassestol..
Å då var det inträde om man vill sitta vid scenen..

Dålig stil av en så stor stad som Växjö att ta betalt i en allmän park.
Kalmar har också "Svensktoppen nästa", riksartister o allsång o där är de gratis.
Å kan en av landets fattigaste kommuner som Borgholm ordna allsång med riksartister som är gratis så borde Växjö kunna det också..
Just nu ikväll så är det Back Jack som spelar på torget hemma, pratade med lill-loppan förut o dom var på väg dit...

Men jag kände ett par som jobbade där o pratade med en av dom men då skulle inte Hasse A gå på scen förrän runt 20.30 så jag tog min stol o gick till bilen...
Då var grindhelvetet stängt....
Jag höll på å få spader...
Ringde det numret jag ringde förra året när bilen blev inlåst men då var det så att dom låst fr den sidan jag kört in så jag fick gå runt alltihop o uppför alla plan till min bil o kunna köra ut.
Ja, du söte tid...
Det där jävla parkeringsgaraget hemsöker mig tror jag.....suck..

Nä, lugnet hemma o "Lotta på Liseberg" var mycket bättre...
Igår slocknade jag när jag kom hem, vaknade kl 18 o sen kom jag inte ur soffan..
Jag har haft en tung, dov huvudvärk i några dagar, har haft en tung, mental anspänning sista 1-2 veckorna å den spänningen har släppt nu o det orsakar nog den stora trötthet jag känner nu.
Har inte orkat nånting här hemma varken igår elr idag.
Kört en maskin tvätt ikväll, det är allt..
Men nu måste jag fixa lite mat till imorrn, jag ska laga laxpasta, snabbt o enkelt.

Danslägret i Kärrasand har dragit igång idag, ons-lör,  bugg å fox.
Final på lör kväll till bästa Sannex !!
Men hörde av dom som var där förra året att det var totalt knökpackat med folk å det lär inte bli mindre i år så jag drar mig för att åka dit.
När det är så trångt att det knappt går att dansa så är det inte kul...
Å jag är i behov av vila, vare sig jag vill elr ej.....
Även om sommaren är kort så måste man lyssna på kroppen nån gång..

Hoppas på sol å värme i helgen, få lite färg i fejjan o en tur ut i skogen o se om jag hittar några blåbär.
Blev icke ett endaste litet blåbär plockat förra året så det ska jag råda bot på i år.

Tittade på "Allsång från Skansen" igår, LS var ju med..
Å en sån underbar låt som dom spelade, "Leva tills jag dör.."
Då är LS som allra bäst...

 
HA EN SKÖN KVÄLL......

Kommentarer

  1. Här finns det blåbär i alla fall, blev några liter idag.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg