En.....

...alldeles fantastisk höstdag har det varit idag..
Synd att man har stått inne hela dagen bara...
Men av väderprognosen att döma så verkar det fortsätta veckan ut så det får man hoppas på.
Önskar innerligt detta väder i slutet av nästa vecka när vi åker iväg men med min "tur" med semesterväder i Europa så är det väl att hoppas på för mycket....
Just nu har dom kanonväder därnere där hans mamma å syster bor, om det är det vid kusten i slutet av nästa vecka återstår att se.

Å har man inte blivit knådad på år å da'r så blir man det flera ggr på samma vecka..
Vi kommer vara hala som knubbsälar av alla oljor när vi kommer från Polen
Vi har ju gratis massage på jobbet varje månad-varann månad o nu inträffar det på tis nästa vecka.
Utöver 20 min gratis massage i våras på massagens dag så är det åratal sen jag var hos professionell massör.
Så jag var snabba å sno sista tiden 15.30 för då behöver man inte jobba efteråt.
Jag hoppas han får loss det värsta så jag verkligen kan tillgodogöra mig spa behandlingarna.
Å vet ni vad??
Sen åker jag till frissan å blir än mer ompysslad :))
Ja jäääääääklars en sån tisdag det blir :))
Å sen åker vi... :))
Tjooooo-hooooooo~~~~~~~~

Har haft en överjordiskt jävlig huvudvärk i 3 dagar, i stort sett migrän hela tiden i skiftande styrka.
Men igår kväll släppte det äntligen !!!
Efter x antal Treo å polska migräntabletter så gav det sig.
Dom tabletterna i samband med mat o sen lite dans på klubben så släppte det.
Ska inhandla 4-5 såna paket när vi är där så jag har ett lager under vintern.
Nejdå, det är inget "olagligt" i dom men alla 3 substanserna av paracetamol, ibuprofen o acetylsalicylsyra finns i dom vilket ger kaboooooom effekt.
Men som med all sån medicin, man ska ta det i TID, så fort man känner huvudvärken komma men det är inte alltid så lätt att avgöra det.

Lagade en del mat igår så vi skulle ha lunchlådor idag o imorrn.
Ids bara inte stå varje dag o laga mat för morgondagen.
Jag lagade Cowboygryta, ungarnas favorit bland annat.


400 gr nötfärs
1 msk smör
2 gula lökar
2 kryddiga korvar, t ex kabanoss elr chorizo.
1 röd chilipeppar
1 brk kidneybönor
1 brk hela tomater
1 tsk salt
svartpeppar
paprikapulver
Ev mat.yoghurt
Gott surdegsbröd-vitlöksbröd
 
Skala o skär löken i fina klyftor
Dela o kärna ur chilipepparn.
Skölj av kidneybönorna
(Dom är rätt slemläbbiga men dom ska vara det.
Det är ett enzym i bönorna som gör det men det är bara att spola av)
Dela korvarna o skär i halvmånar
 
Fräs färsen smulig i smör.
Tillsätt korv, chili, kidneybönor, hela tomater.
Låt fräsa runt en stund o sätt sen på ett lock o låt småputtra en stund på svagare värme.
Ha i salt o smaka av med svartpeppar o paprikapulver.
Vill man ha starkare kan man använda både cayennepeppar o chilipulver.
Klicka gärna över mat.yoghurt o ha ett gott surdegsbröd elr vitlöksbröd till.
Vill man kan man koka ris till men det har aldrig jag.
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg