Skördefesten 2015...

 
....... invigs i detta nu i förra årets Ölandsby, Färjestaden.
Årets Ölandsby blev Borgholm som alltså håller i invigningen nästa år vilket passar extra bra eftersom Borgholm fyller 200 år 2016.
En fantastisk färgexplosion med alla tusentals pumpor å marschaller som lyser upp i höstmörkret.
All mat som finns precis överallt, hantverk, konst mm.
Så imorrn blir det att åka hemåt direkt efter jobbet för att få uppleva Skördefesten än en gång.

3 saker måste man ha när man åker på Skördefest:
Tålamod....
Cash....
Å en liten ficklampa om man är ute efter att mörkret fallit.....
För den kan bli så att man hamnar ute på en becksvart åker som fungerar som en parkering å då är det bra om man hittar sin bil :)
Har nämligen råkat ut för det för 2-3 år sen...
När jag kom dit så var det nääästan mörkt så det var inga problem.
Men när jag skulle åka därifrån så var det totalt kolmörkt på åkern, tur jag hade mobilen att lysa mig fram med annars hade jag nog irrat där än ;)

Jodå, jag var ju på linskoll igår.
Å precis som jag anade så går det inte att kombinera alla mina olika synfel o styrkor så det får bli såna linser jag haft innan så får jag komplettera med enkla läsglas.
Å innan jag ens hann fråga vilken styrka hon trodde jag behövde så rekommenderade hon mig ungf +1-1.5.
-Du kan köpa ett par på Jula för 20 spänn sa hon..
Dom får jag alltså prova ut när linserna sitter i, mina riktiga läsglas är ju för starka för att kombineras med linser.

Drog igång en tvätt när jag kom hem, var grymt trött efter jobbet så nu har jag suttit nån timme så nu får jag göra en uppryckning.
HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

  1. *skrattar* Kunde se mig irrandes omkring på en becksvart åker... Det var nog en klok lista du gjorde där! Så roligt att läsa om skördefesten och så kul att på din FB se bilderna! Häftigt!

    Hoppas nu du får en fin vecka och att du hittar ett par glasögon som funkar!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg