Ja, jäklars..........



....... vad Tor var förbannad igår, hujedamig som hon sa Lina...
Milda Matilda vilket oväder som kom som en blixt från en klar himmel...
Såg ett par kraftiga blixtar strax innan jag la mig vid 22 tiden men vi har en fartkamera ca75 m fr huset å den blixtrar ibland.
Jag la mig, hörde lite muller men somnade.
Vaknade 30 min senare av häftiga åskknallar å sen kom det....
Monsunregnet....
Å en tornado till det.....(lät det som iaf..)
Jävlars på ren svenska vilket dåååååån...
Trodde inte det skulle vara nå kvar av trädgården när jag vaknade imorse o det började ljusna men träden stod kvar.

Jodå, jag gick ju till frissan igår :))
Å blev supernöjd, framförallt med färgen på blonderingen.
Men klippningen är bra också, toppade mest å klippte in stödhår.
Vill ha liiiiiite mer hår den kommande årstiden.
Men jag hade lite tid innan så jag körde in, hittade bra parkering o gick in i stan en stund.
Kom nästan rakt på Forex så jag växlade zloty, slapp jag det idag.
Gick in på ett kondis å köpte en kanelbulle så kvällsmaten blev macka, kanelbulle å en burk Bonaqua medans jag väntade på min tur hos frissan :)
Vad gör man när man inte kommer hem förräns 19.30...


Tog en liten shoppingrunda på Grand Samarkand efter jobbet.
Mest småsaker som man alltid glömmer för man köper det så sällan men ett par jeans på Bikbok blev det.
Jättetrevlig tjej till skillnad från många andra ställen, hon hjälpte mig så glatt.
Hua..... är inte van att spendera så mycket pengar på mig själv, frissan igår, jeans idag.. :/
Får ju nästan ångest av det...

Drog igång en maskin tvätt å meddetsamma när jag kom hem.
Lagom kul komma hem halv 6 på kvällen å börja städa men det var bara att ta tag i det..
Å det var gjort på 1.5 tim, dammsuga, torka köksgolvet, svabba handfaten på toaletterna, skaka köks o soffbordsduk.
Har börjat packa en del, behöver inte så mycket för 4 dagar men man vet ju inte vad det blir för väder eller vad vi ska göra.
Tur jag har en schysst bikini iaf om det nu skulle krävas.
Så jag är som en studsboll i soffan, sätter mig, sitter i 2 min, kommer på nåt, studsar upp å lägger ner det för jag inte ska glömma det.. :))

Men nu får det bli tv en stund, sen sängen..
Jobb till 12.30 imorrn, hem o fixa till mig så åker vi under eftermiddagen...
Måtte vädret hålla sig lugnt, vi ville ju egt åkt som igår men ibland har man bonnatur att det inte var ledigt.
Hade INTE velat sitta ute på sö Östersjön i den stormen igår kväll........

HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 
Kolobrzeg...



Kommentarer

  1. Vi klarade oss från både storm o störtregn. Jag skulle varit ledig men det blir två övertidsnätter nu i stället, Passar bra med tanke på den väntande semestern.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Hej du - hoppas verkligen att ni hade en fin minisemester ihop! Jag förstår att ni hade fint väder :)) Du är väl värd de pengar du lägger ut på dig själv - superfin i håret blev du!

    Hoppas din vecka blir bra!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg