Oj, oj.....



... vad det regnade igår...
Å regnet ska fortsätta sägs det.....
Såg på Aftonbladet på nätet att Stockholm är nästintill översvämmat....
Å när jag städade det sista igår o tvättade fönstren på insidan så började det regna så utsidan får jag ta nån kväll i veckan, ska ju bli lite mer stabilt väder sägs det..

Å oj, oj, oj vilken 50 års fest vi var på igår kväll :))
Bästa Lenita fyllde 50 år o hennes man ställde till med en riktig fest, Blender o Kindbergs stod på scen 20-01 nonstop.
Skulle uppskatta nånstans mellan 200-300 pers som var där.
Det var ju en öppen inbjudan utan entré, den som ville fick lägga valfri summa i en gigantisk "sparbössa" vid ingången som bidrag till hennes garderob ;)

Å när det är nonstopdans så är det ju ingen paus så man får tvinga sig att ta paus då å då för att orka så en sån kväll kan man inte hålla "nollan" som jag brukar säga.
Blender är ju kanon att dansa till... :))
Han e lätt galen Lasse (trummisen) , vilket tempo han håller :))
Dom har en knippe lite märkliga bugglåtar som jag har svårt att dansa till men i övrigt är dom kanon !!

Frågar alltid publiken om ljudet är lagom högt o när det är sommar o hett ute så lägger dom in nån extra minuts paus var 4e-8e låt för att publiken ska ta sig tid till att gå dricka.
Å Maria har ju en alldeles särdeles röst, att hon med den späda lilla kroppen kan få sån "volym" i sången är otroligt !!
Men så blev hon också Årets sångerska vid Guldklavengalan i Malung i somras...
Jag tycker Blender skulle fått Årets dansband men det blev ju Sannex för 2a året i rad.
Jag har alltid rankat Kindbergs högt, tycker dom tillhört dom en av de absolut bästa men jag tycker dom har tappat stinget.
Blivit lite för mycket populärmusik, countryn har fått stryka på foten s a s upplever jag det som.
Men smaken är ju som baken sägs det.....

Pratade med sonen igår om hur dom haft det i Polen.
Dom var ju i ett koncentrationsläger, Stutthof, o sen skulle dom till Leninvarvet där Solidaritet startade.
Jodå, det hade varit rätt "ok" (en 15 åring är inte så vidlyftig i sin utsvävning om äventyret) men det hade inte varit nåt vidare att komma till Stutthof o se resterna av det som hände där.
Å jag förstod han skulle ta illa vid sig, den som inte gör det är nog inte riktigt frisk...
Jag hoppas att det finns nån upföljning om det finns elever som mår psykiskt dåligt av att ha sett det.
Å då är inte Stutthof det värsta, det var det 1a konc.läger som byggdes enl sambon.
Typ ett försökskoncentrationsläger.
Sen kom dom på att man behövde inte frakta människorna till en plats utan kunde bygga flera på olika platser i Polen.
Han har varit i Auschwitz en gång som barn med skolan o så värdelös som människa o så tom i själen har han aldrig känt sig.....
Leninvarvet hade dom i stort sett bara åkt förbi så dom hade fått lite tid inne i Gdansk stad innan båten gick tillbaka till Karlskrona.
Det hade gungat lite på lör morgon men annars hade dom haft helt ok väder...


Denna dag händer det nog inte så mycket, jag MÅSTE vila...
Laga lite matlådor, har lite annat småpyssel att göra.
Ikväll blir de väl klubben igen, är ju kurs denna dag..
Vi har kampanj denna veckan igen på jobbet men fullt så galet som förra veckan blir det väl inte får jag hoppas.
Än har inte regnet kommit så jag funderar på en rask promenad faktiskt..
Vi får se vad som blir...

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg