Håll....

..... i hatten ni som ska ut, jösses Amalia vad det blåser.....
Å enl mina minnen på fb så blåste det tydligen denna dag för 4 år sen också.
Å september är välkänt för sina stormar så jag är inte förvånad....
Jag hoppas innerligt att det lugnar sig till tors natt annars blir det en guppig överfart i en färja som kränger i blåsten..
Kollade faktiskt upp smhi, det skulle bli mellan 6-11 s/m på tors kväll s vi får väl se.
Nåja, sjösjuketuggummina ska med, var så säker !!!

Har satt degen av surdegen jag gjorde i tors kväll, nu jäser det sakta med säkert !!
Får väl ta en kik på det å se hur långt det kommit...
Å imorrn blir en riktig må-bra-dag :))
Lönen kommer in å jag fick ut ungf vad jag trodde efter alla timmarna i augusti.
Men dom ska räcka till mycket....*suck*...
Kl 15.30 har jag tid för massage på jobbet, alldeles gratis :))
Å kl 17 har jag tid hos frissan, ska bli ljuvligt skönt att bli ompysslad med lite "pilledutt" i håret :)
Men det är ju inte gratis dessvärre.....
Får ta med paraply för fasen så möe regn det ska bli framöver....

Sen blir det kanske en tur till CG elr nån annan stormarknad.
Inte för mat, vi åker ju iväg men jag ska se om jag behöver nåt.
Ons måste jag in till stan ef jobbet, till Forex å växla lite zloty bl a.
Kolla på jeans på Bikbok.
Hem, städa av lite å sen packa så det blir ingen boogie-woogie för mig på ons kväll, jag hinner inte.

Käre sambon jobbar ju kväll denna veckan så han är ju ledig på tors men jag jobbar till 12.30, sen är det en dusch, hem o sen iväg.
Hoppas på hyggligt väder, bara det inte regnar så är det ok.
Men visst, paraply å en regncape får packas ned..
Vill inte sitta på ett hotellrum hela tiden om det regnar...
Ska bli skönt att komma hem till ön nästa helg, hämta höstkläder o andra skor-stövlar.
Har inte mer än ett par gympaskor, högklackat å ballerinas här.
Inte så användbart i höstrusk :))

Kollade faktiskt upp filmerna vi såg trailers på på bion i fre kväll.
Den ena heter "Glada hälsningar från Missångerträsk" o jag hade lite fel.
Det var inte ett lesbiskt par som skulle adoptera, det var en singeltjej..

*Nadja är singel i storstan medan systern Lotta bildat familj i Norrbotten och skaffat massa barn. Men den biologiska klockan tickar på och snart är Nadja beredd att göra nästan vad som helst för att få adoptera ett barn. Plötsligt ändras adoptionsreglerna och Nadja inser att hon bara har 30 dagar på sig att hitta någon att gifta sig med, för att kvalificera sig som mamma. I storstan är det hopplöst att hitta en kille som vill ställa upp på så kort varsel. Men i Norrbotten kanske??*

Den andra hette *En underbar jävla jul* .
Om sonen som kommer ut som homosexuell i en extremt heterosträng familj.
Å alla dess konsekvenser..
Verkar vara lika galen som "Tomten är far till alla barnen" så det blir mer bio i höst :))

Men nu får jag se så inte degen smiter.....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

  1. Det lär nog blåsa men vad gör det när man har "roligheter" att se framemot. Ha det nu så jomla bra.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg