Ja.....


....jösses, vad dagarna rullar iväg....
Redan 11e sept imorrn.....
Man hinner knappt med längre...

I tis kväll lagade jag matlådor för både ons å tors..
Sen bakade jag banan-å-chokladmuffins å tog med till jobbet igår.
Dom är farligt goda.. :))
Ska samla alla recept på sistone å publicera för den som vill ha...

Jodå, pratade med lill-loppan igår kväll, hon är på lägerskola på n.Öland.
Ni fattar alltså hur svårt livet är när man är 17 år å måste DISKA !!! :))
Idag skulle hon o en till laga maten för allihopa.
Samma läger hon var på förra året vid denna tiden men då var det mesta att lära känna varann.
2orna har maten o börja träna på ledarskap o i 3an så är det än mer av ledarskap o dyl.
Bra med sån utbildning, tänk om sånt funnits när vi gick i skolan..
Å dom har ju fantastiskt väder denna veckan till skillnad från förra året då det regnade mesta tiden.
Dom bor i en typ bygdegård så dom har iaf riktiga toaletter o dyl..

Chattade med sonen igår, han köper å säljer epatraktorer i en takt så jag hinner inte med, tror han är inne på sin 3e redan nu.
Nu ska han byta igen på fre men den skulle han behålla :)
Det är bara meka, meka, meka som gäller :))
Men exmaken håller väl ett öga på det så det inte går överstyr..

Har ju äntligen börja re i att skaffa nya linser..
Har kollat ett par ställen här i Växjö men inte känt mig bekväm på så sätt att mitt hö öga är lite speciellt o kräver lite extra.
Ringde min gamla optiker i Kalmar för sååååå långt är det ju inte.
Varvid denna rara människa säger -Men ring synoptik i Växjö, dom har tillgång till alla journaler...

Så det gjorde jag o om 2v ska jag dit.
Det är ju så här att pga mitt synfel så har jag alltid haft årslinser till skillnad från andra som har vecko-månadslinser så har jag mina i ett år innan dom ska bytas.
Nu har det gått vääääääääldigt mycket längre än så men med så lång arbetslöset bakom mig har det blivit så.
Vä lins har alltid funnits på lager medans den hö får specialbeställas för mig pga brytningsfelet jag har.
Dessutom hade jag problem med att den snurrade lite så det blev suddigt för jämnan men det trollade hon bort på så vis att hon ändrade vinkeln på slipningen lite.
Å nu har jag DESSUTOM blivit gammal kärring på riktigt då jag även har åldersynfel..
Ni fattar att jag ser illa som en halvblind höna... :))
Så frågan är om det överhuvudtaget går att kombinera alla dessa synfel i en lins....puh...
Å vad slutsumman blir för det 1a......
Annars får det bli ett par enkla läsglas som jag provar ut när jag har nya linserna i så jag åtminstone kan läsa på mobilen o om man är nånstans där det behövs.
Jag ser ftf jättebra på tv o köra bil med gamla linserna men måste ha nya om jag vill använda dom..
För mig kan aldrig linser ersätta glasögon men det är ett underbart komplement till glasögonen..
Dessutom kläcker käre sambon ur sig -säg att du är sambo med en Volvoarbetare för vi har rabatt så får du familjeförmån o får också rabatt !!!
Jippie.....ääääääääälskar rabatter :))

Var ju "Tjejkväll" igår på Grand Samarkand, ett stort shoppingcenter här i Växjö.
Men alltså..... Tjejkväll??
Tjejkväll är för mig nåt som man har på en fritidsgård för 13-17 åriga tjejer...
Lite "thihi, killarna får inte vara med...thihi...fnissfniss...."
Varför inte döpa om det till "Temakväll för kvinnor" elr ännu bättre "Shoppingkväll för ALLA"...
Det är faktiskt fler än jag som reagerat på det o responsen lät inte vänta på sig.
En kille som ifrågasatte varför han som var kläd, mode o sminkintresserad skulle bli exkluderad ur detta??
Allt ska vara så puttenuttigt o rosafluffigt så fort det gäller "tjejer"..
Jag är för faan snart 50 år o medelålders, jag identifierar mig knappast med sånt !!
En tjej svarade: Vadå tjejkväll?? Kan vi inte få ha EN kväll på året för oss o väninnorna??
EN KVÄLL ??!!!
80% av vad som finns i en shoppinggalleria är riktat till det kvinnliga könet 365 dagar per år !!!
Har någon sett "Killkväll" på ett shoppingcenter???
Det spär bara på myten om att "tjejer" är ha-galna shoppingfreaks...
Vi lever i 2015 nu !!!
Nä man behöver inte gå dit men jag hade en timme att slå ihjäl o aldrig varit där på nåt event innan så jag var nyfiken på det.

Vidare till klubben för lite boogie-woogie...
Att så små snabba steg kan va så svettigt??? :))
Å då håller vi inte nåt högt tempo nu !!!
Men kul är det iaf !!!

Lyckades efter mycket om å men boka platser igår på Filmstaden till imorrn, vi ska se "Så ock på jorden.."
Fortsättningen på "Såsom i himlen".
Nä, är säkert inte så svårt egentligen men kruxet var att vi har redan biljetterna i handen men var ju tvungna att boka platser.
Käre sambon köper dom via verkstadsklubben till reducerat pris å då heter det "Företagsbiljett" kom vi på till slut.
Så imorrn blir det bioafton :))

Jobbade över dryga 30 min idag, vilade en stund när jag kom hem.
Har lagat laxpasta med broccoli som får bli fredagslunchen för oss.
Så nu är det alldeles strax sängen igen.....

För den som undrar vad boobie-woogie är så kommer ett klipp här:
En på jobbet undrade -boogie-woogie, är det när man slänger upp varann i luften??
Hehe, jo du, med denna stela kropp?? :))
Nja, inte riktigt som tur är.....
Vi....öööööööh....håller väl kanske inte riktigt samma tempo ;)



HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

  1. Javisst går tiden fort, huuu!!! Men jag som ska ha semester räknar ner nu.
    Minns att mina föräldrar dansade Jitterbug i sin ungdom.
    ha d Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg