Vilken.......


..... Skördefesthelg det blev :))
Å vilka fantastiska dagar det har varit igår å idag :))

Ja, ännu en Skördefest har passerat å ännu en total braksuccé !!
Väderguden var oss nådig å bjöd på absolut bästa väder man kan tänka sig !!!
Jag tror alla rekords rekord har slagits i helgen både utställare, besökare å trafiken...

Det är en speciell känsla att komma hem till Öland, att toppa Ölandsbron o se kalkstenen på andra sidan bron..
Till det som är hemvant o välkänt..
Där man känner varenda gathörn, vet varenda byggnad..

Vi begav oss direkt ner till Eriksöre bygata i fre kväll, väl där insåg jag att telefonen blev kvar hemma i Torsjö...*suck..*
Aja, man överlever men ändå...
Som alltid lika mysigt  å fint, finns precis allt där.
Konst, mat, hantverk, smycken i gediget silversmide, bysmeden, gamla bilar o mopeder, ja, allt man kan tänka sig...
Man kan bränna duktigt med pengar om man har råd på Skördefesten ;)

Så klockan var 21.40 när vi anlände Borgholm, en pizza på Pappa Blå fick det bli, en snabbis till mina föräldrar o sen hem å sova.
Lör fick vi börja med att gå till mina föräldrar å äta frukost.
Åkte nämligen ifrån frukostmaten också...
En tur på stan i det fantastiska höstvädret, tittade på alla fina dekorationer på Storgatan..
Lånade sambons telefon o fotade med den...




Som alltid har kreativiteten flödat o påhittigheten är stor :))
På eftermiddagen skulle vi till Ekerum för att titta på allt där....
Men dra på trissor, så knökafullt med folk..
Å så hade vi vår fräsiga 87 åriga pingla med oss å då går det inte så fort med rullatorn.
Men vi fick träffas en stund iaf..
Men njaaaaaaa...... hoppar nog det nästa år....

På kvällen är det ett stort fyrverkeri nere i hamnen i Borgholm.
Hela hamnen är packad med folk, en häftig upplevelse..
En ljuvlig kväll om än lite sval...
Träffade flera bekanta på vägen hem genom Storgatan så det tog sin tid att gå hem..
Robinson Crouse


På söndagen var det att packa å bege sig hemåt till Småland igen...
Jag vet ju hur trafiken ser ut den dagen så vi var snabba iväg strax innan 10.30.
Det rullade på bra i 60-70 km, inga stopp men på andra sidan högbrodelen så var det köbildning från Svinö till avfarten in mot stan...
Inte en susning om varför...
Men bara nån halvtimme senare så var det stopp på flera ställen i trafiken o eftermiddagen var hemsk med köer men man får va snabb o komma iväg..

I sön kväll var det dags för dans..
Lika mycket socialt prat som dans men det behöver man det också ibland..
Upp 4.55 igår, började jobba kl 6, likaså idag å imorrn...
Har kampanj på en produkt som genererar övertiden.
Idag har jag lagat både köttfärssås å kålpudding till våra lunchlådor + att frysa för kommande luncher.
Orkar bara inte stå varje dag o laga mat..
Mitt i matlagningen så unnade jag mig en paus å cyklade en runda..
Även om jag är infödd å inbiten ölänning så är det bedövande vackert här oxå..
Snart har jag passerat alla 4 årstiderna här sen vi blev tillsammans.. <3

 Ännu finns det näckrosor...
 En sagolik kväll...


Längs Torsjön, in till Ingelstad o igenom till gamla Växjövägen tillbaka in i byn igen å landsvägen hem..
En helt ljuvlig kväll, alldeles, alldeles stilla å lugnt..
En lisa för själen å psyket, att bara höra däcken rullande på asfalten..
(när det inte kommer en lastbil å dundrar förbi i 90 knyck..)
Har stått inne hela dagen  å tittat ut på det vackra vädret så jag behövde sannerligen frisk luft.

Nu får jag förbereda för imorrn, sen blir det sängen..
Klockan ringer 4.55 igen...

HA EN SKÖN KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg