Sådärja.....





Nu kan jag börja knyta ihop det här.....
Har städat 2 toaletter kliniskt rena å så tvättstugan idag men nu protesterar nacken så köks å hallgolv får bli imorrn kväll.
Sen är allt skinande rent, så gudomligt skönt !!!
Nej då, ingen tvingar mig å visst kostar det på i form av smärta i kroppen men det är det värt.
Det är inget jag gör varje vecka el varannan utan var 3e-4 månad å då får det vara värt det.
Tvättmaskinen har snurrat ordentligt oxå men som jag sagt innan, tack gode gud för tvättmaskinen....
Speciellt med det jobb jag har.

Har packat det mesta, bara duschgrejer å sånt kvar.
Plockade ihop smycken igår kväll å putsade upp dom.
Har svårt att få nåt vettigt gjort på lördagseftermiddagen när jag kommer från jobbet, är ofta så trött så det blir en powernap å sen är det svårt att komma igång..
Det är ju som sambon säger, min fredagskväll då min vecka börjar å slutar en dag senare än andras utöver de som jobbar inom vård å dyl.

Ett alldeles fantastiskt väder ute nu, strålande sol från en blå himmel.
Men det är bedräglig känsla, friska, kalla vindar gör att det går inte att sitta på altanen å lapa sol.
Dock torkar tvätten i rekordfart därute så det är alltid nåt..
Men morgonen å förmiddagen var isande, isande kall å disig. 

Å i Stockholm har en dårjävel löpt amok med en lastbil...
4 människor fick sätta livet till å flera skadade.
TERROR säger dom alltid idag om allt, förr var det psyksjuka som gjorde såna saker.
För mig är ett terrorangrepp en grupp personer som slår till, kanske på flera ställen samtidigt, inte en ensam dårjävel...
Å sympatiserar man med såna grupper, då är man i mina ögon inte frisk i huve´t.....
Inte nånstans..... 

Det gapas om än det ena å än det andra, jag har läst mängder med kommentarer i olika trådar.
Man blir rent mörkrädd för en del personer, hur inskränkta å rent dumma folk är.
Ja, jag tycker man ska ut med alla som har såna sympatier, dom hör inte hemma i vårt land.
Inte utvisa de som har bott här i 8-9 år å har både jobb å barn som går i skolan.
Såna fall har ju förekommit.
Men tyvärr kan man aldrig helt gardera sig mot ensamma dårjävlar som vill skada folk el samhälle, det går endast med diktatur å helt stängda gränser å jag tror ingen vill leva så.
Jag tycker det är fruktansvärt osmakligt av vissa som är med i SD att gå ut å "fiska" röster i ett sånt här läge, det är så lågt så det finns inga ord.

Mycket av rapporteringen i tv har varit bra men mycket har varit FÖR bedrövligt..
Att köra samma sak om å om å om igen är helt meningslöst.
Denna kvinnan (med röda naglarna) som gråter å är skärrad, har hon bett om att få bli visad 711 ggr i tv??
Kan man inte tänka lite på dom som är med på bilderna?? 
Respekt??
Någon som hört det??
Å den reportern som skickades fram till öppningen av Åhléns igår kväll, hon borde byta jobb.
Man kan inte eeeeeeehhh-a sig igenom en "intervju", det lät för bedrövligt.
Att skylla på omständigheterna i det läget kan man inte göra.
Är tv så stressade att vara först så man inte gör nån som helst förberedande jobb, om så bara 5 min där man går igenom vad man ska fråga om osv utan bara slänger fram nån som eeeeeeh-a sig igenom det hela??
 
Men det har ju gapats om hur ineffektiva polisen är osv tidigare men när det verkligen gäller då är det oerhört väldressat å effektiv insats.
Nä. man går aldrig säker nånstans tyvärr, så är det bara.
Men man måste ju leva å kan inte  låta andra styra vad man gör.
Å med det lämnar jag Stockholm...

Igår var vi lata å hämtade pizza, det gör vi kanske 3 ggr/år.
Idag blir det rödingfilé, potatis, kall äppel-å-gurksås å grönsaker.
Resten av veckan lever vi på rester, handlar inte hem mer än absolut nödvändigt nu.
Rostade en sats müsli igår kväll å gjorde den färdig imorse så nu har jag en full burk med god müsli igen.

Från kl 8 imorrn bitti till tors kl 15 är det bara jobb som gäller.
Ska bara en snabbis till frissan sent imorrn eftermiddag för en specialtvätt av håret för att få bort missfärgningar å få lite fräsch lyster i håret igen. 
Hoppas innerligt att det inte blåser så hårt på torsdag kväll bara....
Har lite magoro för det, gillar inte när det blåser hårt å man ska ut på sjön med tanke på vad som hänt genom åren.....

HA EN BRA KVÄLL !!!

 





 




 

Kommentarer

Populära inlägg