Vardagen.......



....... är tillbaka.....
Måndagar är jag ju oftast ledig men sambon har åkt å jobbat idag.
Tomt blev det, vi har umgåtts dygnet runt i 11 dagar men så är det..

Drog ut på en pw imorse på dryga 6 km, då duggregnade det bara lite men jackan var dygnblöt iaf när jag kom hem.
Usch ett sånt äckelväder det är-har varit denna dag.
Duggregnet övergick i intensivt regnande som i skurar har varit både snö å hagel.
Å isande, isande kallt.....

Hade ju tid på gymmet idag, där jag vann 3 veckors träning men som jag trodde, idag blev det inget.
Å till min glädje gällde det hela anläggningen å inte bara gruppträningen.
Jag har ju kollat på nätet deras tider för gruppträning men det är inte många pass som passar mig.
Det får vara innan el efter jobbet el sön-mån förmiddag för att det ska funka för mig.
Det stod ju inga priser vilket jag tycker är lite dåligt faktiskt.
Men visst, då MÅSTE man ta kontakt med dom men det kan ju vara så att man då inte har råd å då har man gått dit förgäves.

Idag har jag väl råd, det jag reagerar mot är bindningstid.
Men visst, då har ju dom garanterad inkomst men för den enskilde kan mycket hända under 1 år som gör att man kanske inte kan fortsätta.
Flytta, sjukdom mm, man har inte en aning om vad som sker under kommande år..
Visst kan man säga upp det men det är 3 mån uppsägningstid.
Nu hade dom hyfsat skäligt månadspris å ingångsavgiften är hälften mot vad andra tar.
Jag har själv jobbat på gym så jag vet vad det kostar.

Å visst är man "värd" dom pengarna, att investera i sig själv för bättre hälsa.
Å visst jag behöver gå ner 6-7 kg men det kan jag göra på egen hand med löpning å pw.
Men jag måste bygga upp min idag rätt dåliga rygg, främst bröstryggen men även hela ryggen.
Å axlar-armar för jobbet är bitvis tungt.

Nu kör det ihop sig utav h-e som vanligt å jag kunde kanske skjutit på det i 2 veckor men att hela tiden skjuta upp saker så blir det till slut ingenting.
Så jag får sno åt mig det jag kan + ut på löp-pw så får jag se när det här veckorna gått.

För nu till helgen så bär det hem till Öland på lör efter jobbet.
Ska ju fira lill-loppan på söndag, hon fyllde ju 19 år i fredags då vi ftf var i Polen.
Vi kommer ju hem på måndagen 1a maj, jobbar på tisdagen.
Tis eftermiddag ska jag till frissan, sen hem å packa igen.

För nästa ons så bär det av till Stockholm med dansklubben för en kryss på "Cindy" till bästa PH's å underbara Streaplers.
Vilken kväll det kommer bli !!!
Vi har ju inte varit ute på över en månad men tiden å orken ska räcka till mycket.
Det är mycket dans i maj, ska bli jätteskoj bara vädret blir varmare.
Säger som en av mina fb-vänner, hoppas på en riktigt fin sommar som plåster på såren för denna extremt bedrövliga vår.

Så nu blir det att komma in i mattänket igen, middag å matlådor...
Stod lite handfallen nu i helgen men sambon önskade fisksoppa igår så det lagade jag.
I lör skulle vi grillat när vi kom hem från resan men vädret var knappast tilltalande så vi köpte sånt man kan göra i ugnen ist.
Idag har jag lagat laxpasta till matlådor så får jag se vad jag snor ihop imorrn.

Så imorrn ska jag till gymmet efter jobbet så får jag se vad det ger.

HA EN BRA KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg