Tisdag........



......... har det blivit....
Å påskveckan närmar sig med stormsteg....
Börjar se slutet av min stora vårstädning, bara kök å toaletter kvar.
Om jag tar det på tors el sön får jag se, sen är allt riktigt rent.

Jobbade igår förmiddag men sen var jag fri resten av dagen.
Mådde allt annat än bra igår, hade nästan influensakänning i kroppen så det blev ingenting gjort igår.
Lyckades få drygt 1.5 tim i solen men det är precis att man kan sitta där.
Lite kyligt i vinden så jag får ha en filt runt ryggen men skönt att börja få lite färg i ansiktet.
Man känner sig så mycket piggare av bara det.

Mådde betydligt bättre idag så det var nog helt enkelt trötthet igår.
Jobbat till kl 14, en snabbis in på GS å sen hem.
Fick 1 tim på altanen idag i solen men samma som igår, en filt runt ryggen.
Är så skönt med en powernap i solstolen i solen 😉

Men eftersom jag inte gjorde nåt igår så blev det idag istället.
Gjorde mördegen till Franska våfflor, la den för vila i kylen.
Satte en bröddeg till fröbullar som fick stå å jäsa länge medans jag bakade ut våfflorna.
Sen gjorde jag fröbullarna å började med middagen.
Blev en sen middag idag men så blir det ibland.
Lade ihop spättafileér med kräftost emellan, kokt pot, ärtor å kräftsås till det.
Såå makalöst gott var det !!!

Å nu e kvällen sen....
Imorrn är det fulldag på jobbet igen, planen är att sätta en deg imorrn kväll som jag ska baka ut på tors förmiddag.
Sen får det vara med bakande till lill-loppans födelsedag.
Den inträffar ju medans vi är på resa men hon ska firas Valborgshelgen.
Har blandat en sats müsli oxå men får se när jag rostar den.
Den springer inte iväg där den står.......

Men nu får det snart bli sängen......

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg