Åååååh.......





......... kära nån vad dagarna rinner iväg.....
Jag hinner inte meeeeeeeeed......... 😞
Hinner inte blogga så mycket som jag skulle vilja kunna, tiden å orken räcker inte till det..

Jodå, jag överlevde fredagseftermiddagen å lördagen på jobbet.
Men jag var för trött på lördagskvällen för att sätta mig i bilen å köra 15 mil så jag startade tvättmaskinen här hemma istället.
Åkte iväg strax innan kl 9 i söndags morse å när jag var mellan Nybro å Kalmar så kom solen 😄
Öland badade i solsken när jag körde över bron, det var så fint väder !!

Väl hemma så plockade jag upp det lilla jag hade å började  plocka i adventssakerna.
Jagade hem lill-loppan å sonen, dom fick hjälpa mig med gardinbyte å stjärnor så jag slapp sträcka på mig å kliva upp på stol osv.
Han var så snäll min käre son, han bar mattor, han bar upp jullådorna å han bar ner tvätten åt mig.
Fika hos mormor å morfar å så stannade lill-loppan där så han å jag var ensamma hela eftermiddagen å kvällen.

Det är tungt att missa så mycket av deras vardagsliv med kompisar osv men jag förstår han har ett helt gäng bra killkompisar runt sig.
Visst, dom dricker öl å festar lite men ingen håller på med annan skit.
Å dom har nog vansinnigt roligt med bilar å annat, det värmer mammahjärtat att han har fina kompisar å slipper vara så ensam som jag var.
Lill-loppan har jag mer kontakt med på fb, vi taggar varann i en massa kul grejer vi hittar, chattar osv  men han är mer återhållsam med sånt.
Så det var en skön eftermiddag-kväll....
Å så fyller han 18 år i januari, då är alla mina barn myndiga.... 😢
Han hade en slags kalender på telefonen som räknar ner dagarna tills dess  😄

 Upp i arla ottan på måndagsmorgonen å gå över gatan till tandläkaren.
Inga hål, inga ruttna, lösa tänder, tandsten rensat å gaddarna polerade.
Så nu klarar dom sig förhoppningsvis nåt år till...
Dock hade jag rätt mycket tandsten å i söndags så hittade jag laddaren till den elektriska tandborsten så jag letade rätt på tandborsten oxå å idag har jag laddat den å köpt borsthuvuden.
Man behöver ju inte använda den varje dag men det blir ju bättre resultat med en sån säger dom.

Hem å duscha, packa grejerna så åkte jag kl 11 till Kalmar.
Så exakt på minuten nästan så var jag hemma 24 tim... 
Skulle ju in på mammografi å det gick smidigt.
Även att jag glömt kallelsen.......suck...
Å så la jag bort mina bra fleecevantar....suck...

Därifrån vidare in till stan å tatueraren.
Skulle ju färdigställa min mikrofon jag har på vä överarm.
Nu hade "min" tatuerare inte nån tid inom överskådlig framtid så en av hans kollegor å fd lärling gjorde det.
Å jag blev supernöjd !!!

Dock tog det längre tid än jag trodde så jag var inte hemma i Småland förrän klockan var nästan 7 igår kväll.
Lite snabb mat, kolla post å lite annat..
Å sen var det ju "Vår tid är nu"...... jag fullkompligt frossar i den serien, nu är det sista avsnittet på måndag för denna gången.
Det bästa SVT gjort på en väldans massa år.....
 
Hade ju tid hos kiropraktorn imorse kl 8 så dagen började där men han fick ändå inte loss det allra sista men jag ska inte dit nå mer just nu.
Jag är återställd till 90 % kan jag väl säga.
Blir fort trött i ryggen men det går väl över så småningom....

Till gymmet å låna duschen, sen iväg ut på stan.
Först till Forex å växla till danska pengar, jag å pinglan B åker ju på måndag till Köpenhamn.
Sen hade jag ju tid hos Make up store för en gratis makeupkurs.
Å du käre tid så skönt det var........
Hon duttade hit å dit, jag undrar hur många lager hon la på totalt men så skönt å så snyggt det var.
Hon var jätteduktig å jätterar, vi hade så roligt den där timmen.
Å för en gångs skull lyckades jag med en selfie.....
Brukar se ut som en skitnödig åsna, jag suger verkligen på att ta selfies.
Lill-loppan tar jättebra selfies men som syrran sa, hon har nog "övat" lite mer än oss 😉



Det var bara att åka hem å vända tillbaka till stan med sambon för middag.
3 år av kärlek idag å 1 år som förlovade, så mycket som hänt på 3 år.... 💕
Vi åt middag på Jackson's, en nyare restaurang i amerikansk stil som öppnade förra hösten.
Vi åt ryggbiff med pommes, grönsaker å 2 olika såser, det var jättegott !!!
Champagnen ligger på kylning men då det är en stor flaska så spar vi den till helgen, han ska ju köra mitt i natten nästan.

Imorrn är det heldag igen på jobbet.
Räkningar ska betalas, måste handla en del...
Tors ska jag till frissan å sen jobb, jobb, jobb.....
Jag får försöka peta in lite adventspyntande mellan varven oxå..
Men dessa intensiva dagar tar slut efter måndag, sen blir det lugnare i 1.5v tills ruschen inför jul börjar på jobbet för att kulminera i smärre kaos 22-23e dec..
Å så ska jag försöka träna lite oxå, måste komma igång igen efter ryggskottet....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg