Söndag.....

Fars dags tårta
Fantastiskt god passionmoussetårta

 .........å veckan är snart slut....
Har varit intensiva dagar sen i ons kväll när jag skrev sist men tiden rinner iväg..
Åkte hem till ön igår efter jobbet för att fira Fars dag idag å så träffa ungarna lite.
Det var middag hos mina föräldrar igår direkt när vi kom så jag slapp göra nån middag.
Finns ju inte så mycket i skafferiet där hemma.
Började tvätta redan igår kväll, är ju så smidigt med 2 maskiner å stort torkskåp så jag fick undan en del igår.

Lill-loppan gladde oss med sitt sällskap men sonen dök inte upp igår.
Idag så har vi rullat ihop balkongmattan, så skönt att få undan det när det var torrt väder.
Har varit ett fantastiskt väder idag, strålande sol å kylig luft.
Sist jag var hemma var den så drypande plaskblöt så jag hade inte ens kunnat lyfta på den.
Den kan säkert ligga ute över vintern men jag vill ta in den iaf, vill inte få den förstörd av skitig snö? å annan förorening.

Bytte gardiner i ett fönster, ska hem om 2v å göra i ordning till advent å jul.
Sist jag kom hem hade ungarna gjort så fint men det kunde jag inte säga nu....grrrrrrrrrrrr..... 😠
Men idag dök han upp iaf den gode sonen, kan inte fatta att han fyller 18 år om 2 månader...
Han som är yngst av dom 3, att han oxå är vuxen nu.
Tungt att ha missat så mycket av deras tonår, jag har bott här i 2.5 år men man måste ju försörja sig..
Vemodigt......han var så go när han var liten, så kramig å gosig av sig på alla sätt men så är det.... 😢

Jag var superstressad mentalt när jag gick å duschade å efter att jag gett mina fötter välbehövlig kärlek så bad jag lill-loppan om 5 min massage av fötterna med fotcremé.
Alltså.......den ungen.....
Hon är helt makalös att ge gudomlig massage.
Jag fick fot å vadmassage, hand å underarmsmassage i EN TIMME !!!
Hon är en naturbegåvning på det å även om hon har viss utbildning i det nu så har hon alltid varit duktig på det.
Hon borde öppna eget inom nåt sånt, hon skulle göra succé.
I fredags var hennes halvtidsvikariat slut hon haft under 2 mån MEN har fått förlängt året ut HELTID !!
Så jäkla skönt för henne att få in en rejäl lön !!

Å sonen börjar praktik imorrn, nu har dom praktik mån-tis varje vecka fram till jullovet.
Han ska vara på Arla å åka mjölkbil så han får kliva upp 4.30 imorrn bitti 😊
Men kul att komma ute lite å slippa skolan mellan varven.

Imorrn ska jag börja med adventsstädning här hemma...
Jaja, det är 3 veckor kvar men jag ska börja re' i det iaf.
Har nog aldrig längtat lika mycket som nu till advent men advent är ju "vår" tid.
Han kom hem till mig 1a gången 1a advent för 3 år sen, förra året förlovade vi oss dagen efter 1a advent.
"Julen kan inte börja bättre..." sa han då 💕
Har bokat bord på en restaurang inne i stan den kvällen så vi får fira lite.

Får ta tag i träningen igen, har slarvat sista dagarna med både stretch-rörlighet, konditionsträning å maten.
Men visst är det trist att alltid behöva tänka på det...
Får bli en tur på morgonen här hemma å sen blir det gymmet på sen eftermiddag å spinning efter det.

Nu blir det "Allt för Sverige..."
Fantastiskt att höra allas historia....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg