November....





......... lider mot sitt slut om några timmar så drar december igång.
Årets sista höstdag har oxå passerat, imorrn börjar 1a vintermånaden.
Om 10 dagar är det dags för festernas fest, den noblaste av dom alla.
Jag menar förstås Nobelfesten...
Då hörs frasande sidenklänningar, klirrande glas å bestick , då gnistrar juvelerna, både de kungliga å de privata i all sin glans.
Jag har i många följt det om jag inte jobbat och i år är det en söndag så det passar mig bra.
Tycker det är ett fantastiskt evenemang å så svenskt som det kan bli 💙
Hoppas bara att alla de kungliga damerna bär svensk design,  en sån kväll när en stor del av världens alla blickar riktas mot Sverige borde det vara ett självklart val.
Vi har så fantastiska designers i Sverige som ska lyftas fram i ett sånt sammanhang anser jag.

Men än så är det den 30e november.
Anders braskar å julen slaskar ....sägs det...
Imorse så var det -3 å fruset, sen började det att snöa ymnigt för att senare övergå i regn så julen blir väl både ock även där.
Jobbade ju heldag igår så så mycket mer hanns inte med.
Men jag fick desto mer gjort imorse trots den något knappa tiden.
Bytte gardiner i köket, hängde upp stjärnan där å i sovrummet.
Bytte kuddarna i soffan mot intensivt röda, bytte ett par dukar å lite annat.
Jag hann även baka ett gäng pepparkaksmuffins, jag ska bjuda på adventsfika imorrn.
Så fick jag gå å duscha, sätta i linserna å lite mascara å så iväg till frissan.
Blondie har blivit Brownie idag.......😄

Nästan iaf men det enda hon egentligen gjort är att sätta en något mörkare färg i botten å klippt bort det sista blekta.
Men som vanligt kan dom inte styla så kort kommer när JAG fixat håret.
Vi pratade om det här med stora förändringar, just med håret.
Vad är man så rädd för??
Det växer ju ut igen....
Max 3-4 mån så kan man ändra det om man vill.
Det är ju inte som att hugga av sig en arm, det är ju inte beständigt.
Å jag har varit blond sen jag föddes å slingat i 32 år så så lätt ändrar man inte på det.
Å vill jag kan jag göra ljusa slingor nästa gång, svårare än så är det inte.....

Så det har varit en lång dag idag, jag är rejält trött nu. 
Lite tv till så får det bli sängen sen, det är lång dag imorrn.
Jag får fortsätta adventspyntandet på lör eftermiddag när jag kommer hem å ta det sista på söndag.
Det blir så när man jobbar de tider jag gör.

 HA EN BRA KVÄLL !!!






Kommentarer

Populära inlägg