Halva.....

Dimmig novembermorgon...

.......... november har passerat å advent rycker allt närmare.
Har inte haft sån där direkt lust att skriva nåt sista dagarna så därav frånvaron.
Eller så mycket i huvudet så man inte vet vad man ska välja.......

Jag baxnar snart på folk alltså...
NÄR blev Sverige ett sånt pekfinger å besserwisserland???
Jag läser rätt mycket på nätet, tycker det är kul att läsa kommentarer men ibland blir man mörkrädd...
Ett översitteri utan dess like, alla framhäver att dom minsann har RÄTT !!
Vare sig dom har kunskap om saken el inte....

I kölvattnet av #metoo så har det gått så långt att det börjar förlöjligas..
Å vad faan är det för fel på cheferna som inte orkar ta hand om såna saker på företaget när det framkommer trakasserier å övergrepp??
I fallet Timell har dom vetat om det i flera år!!!
Men visst, så länge inget kommer ut så går det ju bra att fortsätta.
Men när det kommer ut får han ta hela ansvaret fast cheferna är lika skyldiga.
Lika i fallet Bromé om det stämmer det som står.
Är cheferna i Sverige så förbannat flata å rädda för att vara obekväma så dom låter det fortsätta som inget har hänt för att det är enklast??
Å dom ska vara företagsLEDARE !!

Nu sist om diabetes, ALLA verkar vara experter på det.
Vare som dom är diabetiker eller inte.....
En del verkar vara rent rabiata, man kan nästan se ilskan skumma när dom skriver...
Vad som passar en diabetiker passar kanske inte en annan å är folk så rent dumma att dom inte ens vet skillnaden mellan diabetes 1 å diabetes 2 ??
Okunskapen är skrämmande......  😠

Ja, Sverige har blivit en sorglig sörja av besserwissrar, ett lättkränkt folk där egoismen breder ut sig.
Det är bara JAG, JAG, JAG som räknas å ska höras å synas.
Jag blir rent matt ibland alltså....
Jag får mindre å mindre behov att vara ute bland folk mycket av den anledningen.
Folk kan göra vad som helst, häva ur sig precis vad som helst å det är helt ok tydligen...
Men nu lämnar vi det....

Började ré i adventssakerna i måndags.
Kollade att lampor å dyl funkar, nån ny stjärna blir det nog kanske.
Tog mig till gymmet, körde ett pass inne i gymmet å sen spinning.
I tis kväll var jag för trött så det blev inget.

Idag har jag varit ute 7 km på morgonen, hem å äta frukost.
Läsa dagens tidning, packa det sista å sen iväg till gymmet.
Tog länge innan jag hittade en park.plats men till slut så...
Fick ett bra pass, nu börjar jag komma in i det.
Man kommer ihåg det man gjort innan som funkar osv så det är bra.
Men kul?? njaaaaaäe........kan jag väl inte direkt säga...

Innan jag började jobba åkte jag på en liten shoppingtur.
Fick faktiskt tag på 2 sporttoppar på Stadium Outlet , Panos för 80 kr/st så det var suveränt !!
Nåt nytt linne oxå så är det kanon !!

Inte mycket folk idag på jobbet..
Huseby julmarknad pågår denna veckan så dår är det lugnare hos oss.
Kunderna handlar delikatesser där å då kommer dom inte till oss, så är det.
Imorrn ska jag  bara jobba halva dagen, varför vet jag inte men min arb.givare tyckte det.
Tyvärr har jag inte direkt nån glädje av den då sambon för det 1a jobbar morgon.
Dessutom ska dom iväg på studiebesök å sen äta ute därefter så det blir en för mig bortslösad fre eftermiddag.
Hade det varit nästa vecka så hade han varit ledig men så är det.
Förhoppningsvis kan jag dra ut en runwalkrunda innan det blir mörkt iaf så det blir nåt vettigt av eftermiddagen.

Vädret skiftar....
Igår morse var det -7 å kristallklart, idag +3 å en grym tjockdimma men det är november..
Passar min sinnesstämning iaf.....

 
Igår morse....
Ser nästan ut som en regnbåge i himlen...

HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg