Änglagård....





........ har kallat hem en av de sina till sista vilan.... <3
Rikard Wolff dog igår, det har nog ingen missat.
Lungemfysen är en hemsk sjukdom, att långsamt kvävas till döds.
Vår kära Viran's make Göte hade det så jag har sett det på nära håll, hört honom flåsa efter luft
Inte många kändisar man skulle vilja känna men han var en av dom.
För mig är han ju Änglagård men oxå "Scar" i Lejonkungen, en film som italienskan sett ett otal gånger......
Hans lite hesa röst i både tal å sång.
Frankrike å Paris har väl inte lockat mig sådär men med det han gjort av fransk musik så kan man blunda å se takåsarna i de lite ruffiga kvarteren i Paris.
Han hade lite av den där bohemiska fransosen i sig......
Å nån gång SKA jag till Paris..... 

Även Viveka Seldahl är borta, likaså Ernst Günther som medverkar i Änglagårdfilmerna.
Detta året har så många skådisar gått bort, tur att året snart är slut....
Det speciella med Änglagård är ju oxå miljön, den fantastiska filmningen av omgivningen å musiken därtill.
Vet bara att det är nånstans i Västergötland som det är inspelat men exakt var vet jag inte.

Jobbade ju bara halva dagen igår så jag var hemma runt halv 3.
Bytte bara om å gav mig ut på en liten runwalk på 5 km.
Men benen var tunga efter torsdagens träning så det blev mest pw å bara 5 km.
Sambon var borta på studiebesök å sen middag med jobbarkompisar så jag var allena större delen av kvällen.

Tittade på "Skavlan" igår, så suveränt program !!!
Grym kille med yxan, Gundes son 😊
Å GW's dotter var sannerligen pappas flicka 😄
Samma avslappnade stil å kluriga omskrivningar 😊

Jobb idag som vanligt.....
Väl hemma så blev det soffan å så råååkade det bli en liten powernap.
Skönt att dra av sig kläderna, slänga in dom i tvättmaskinen å ställa sig i duschen.
En rikedom att ha rinnande vatten....
Middag har lagats, idag blev det kycklingspett med ris å jordnötssås, så galet gott !!
Imorrn får det bli hederlig svensk söndagshusman, färsbiffar med pot, pepparsås å smörslungade morötter.

Det blir grovstädning imorrn å måndag, vad som blir vilken dag beror på vädret.
Sen kan man pula å fixa inne oavsett väder, det spelar ingen roll.
Ev ska jag bara lussebullar, hinner inte det annars innan 1a advent.

Pratade med italienskan igår, hon å hingsten hade bråkat......suck...
Åååååh dessa hingstar........ 😌
Redan i tisdags hade han bråkat, bockat å krånglat.
I tors red hon honom å hennes arb.givare hade honom i lina men han bockade rejält å hon for fram, då slängde han huvudet bakåt å gav henne en rekorderlig käftsmäll....
En snygg fläskläpp fick hon å ömma tänder.
Bad henne  ha koll på tänderna å gå till tandläkare om inte smärtan släpper så hon inte skadat tandrötterna.
Dessa hästar alltså.........suck........
Å mager som en pinne e hon....

Nu är det dags för lite dessert å tv för resten av kvällen.......

HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg