En ny dag....





..., ett nytt år har grytt....
Fyrverkerierna har tystnat, ljusen har brunnit, serpentinerna ligger i drivor å skumpan är urdrucken..
2018 är här, det blev en grå start på nya året.
Dock glimtade solen till en kort stund på förmiddagen men sen kom regnet..
Å jäklar vad det regnade..... suck...

Nyårsaftonen förflöt i lugn å ro här hemma.
Maten blev jättegod å jag lyckades nästan med chokladfondanterna.
En höll å en gick sönder men dom var rackarns så goda 😊 
Nu hade jag inte såna formar man ska ha, man tager vad man haver men jag ska skaffa riktiga formar så blir nog resultatet bättre.

Vi fick en vit nyårsafton, det satte igång å snöa strax efter kl 16.
Det vräkte ner blötsnö...
16.30 ballade tv'n ur...... 😏
Den brukar göra det vid blåst, regn el snö, det är parabolen som är så känslig.
Men typiskt att det skulle inträffa en sån kväll.
Tiden gick å bilden kom inte tillbaka så jag upptäckte att jag hade en riktigt trevlig sambo 😉
Radion sattes på för 1a gången på kanske 5 år på stereon så vi hade jul å nyårsmusik blandat med popmusik.
Men till slut började vi tröttna på den svarta tv-rutan så han fick klä på sig, klättra upp på en stege å försöka få igång den å han lyckades.
Så vi missade Grevinnan å betjänten å början på filmen "New years eve.." men sen hade vi bild hela kvällen.
Tittade på nyårsfirandet på Skansen, mycket bra show förutom nåt inslag.
Vid 12 slaget så skålade vi i skumpa å så var 2018 här.

Så efter frukost idag gav han sig upp på stegen för att byta mottagarhuvudet på parabolen för att slippa problemet.
Med tidens gång har väl blåst å nederbörd ruckat lite på den, glappkontakt å dåliga kontakter överhuvudtaget men nu hoppas vi det funkar.
Å under ösregnet idag så hade vi full bild hela tiden.
Det har varit vilodag idag, tröttheten kommer väl efteråt av all stress å intensivt jobb sista 2 veckorna.
Slocknade på soffan å sov säkert 1-1½ timme, känner mig ganska onyttig måste jag säga.
Men man behöver ju vila oxå annars klappar man ihop till slut.
Å det har jag inte råd med varken ekonomiskt el psykiskt.

Resten av dagen lär det inte hända så mycket, imorrn är vardagen åter.
Han börjar jobba, slutade 21a dec så han har haft långledigt.
Jag är ledig i ytterligare 2 dagar, sen 2 dagars jobb å 3 dagar ledigt.
Sen drar de tunga grå veckorna igång innan vårsolen kommer fram i mars.

FÅR ÖNSKA ALLA EN
GOD FORTSÄTTNING PÅ 2018 !!! 



Kommentarer

Populära inlägg