Blue monday....



...... är här....
Årets mest deprimerade dag enl en PR-byrå.

"Känns allt tråkigt och meningslöst den här gråa januaridagen? Då är du inte ensam.
En matematisk beräkning visar att korrelationen mellan massa olika faktorer, såsom väder, skuldnivåer, köpkraft och veckodag, gör måndagen 15 januari år 2018 till årets mest deprimerande dag.
Faktorerna som räknas ihop är bland annat att julen är över, många nyårslöften har hunnits brytas, det finns inga röda dagar att se fram emot, många har lite pengar och sist men inte minst – vädret."
Suck......

Ja, inte faan är det upplyftande iaf..... 😖
Iskallt ute, snö i luften...
Egentligen har jag inget emot snö på så sätt, hade varit jättekul att kunna utnyttja det.
Lära sig åka skidor på längden ordentligt å när snön ligger å det är några minus så är det helt ok.
Åka skoter är säkert jättekul å andra snöaktiviteter med ordentlig utrustning men det existerar ju inte här.
Men i denna landsänden då det inträffar var 5e-10e år är det bara skit med vinter.
Slask ena da'n å minus nästa da'....
Billåsen fryser igen totalt då det är väta ena dagen å is nästa dag.
Blir halt å jävligt, svarthalka som man inte alltid ser så vintern här i söder är inte mycket att ha.
Hemma på ön så snöar det sidledes, räcker med 3 cm snö för att gator å vägar ska ryka igen på nolltid.

Var hos kiropraktorn imorse i arla ottan...
Han fick loss en låsning i vä skulderblad å en låsning nere i höften så jag hoppas det blir bättre nu.
Har börjat med mina stretch-å-rörlighetsövningar så är det väl dags att försöka gå tillbaka till gymmet.

Har bakat ut kakorna av den degen jag gjorde igår å la in i kylen så nu är det färdigbakat till helgens stundande 18 årsdag. 
Smörgåstårta är beställd så det får jag handla till på torsdag å så får det bli nån tårta oxå.

5e mars åker vi till Spanien , flyger till Alicante för vidare färd till Torre de la Horadada.
Har bokat flyg med Ryanair via Köpenhamn, Växjö flyger tidigast 26e mars. 
Har aldrig bokat via dom innan, allt ska ske online....
Incheckning, boardingpass osv men jag hoppas det går bra, ger mig en enorm stressångest när man inte har det på papper å pratar med en levande människa...  😡
En liten stad i storlek med Borgholm, där har vi hyrt en lägenhet via IF Metall på hans jobb.
Tyvärr var den upptagen veckan efter när han fyller år men inget att göra åt.
Jag hoppas på värme men jag betvivlar det, i bästa fall runt 15-20C om vi har tur.
Men en veckas semester blir det iaf.

Ensam hemma nu, han jobbar kväll denna veckan.
Lite middag å så får det väl bli tv ikväll....

Torre de la Horadada

HA EN BRA KVÄLL !!!

 

Kommentarer

Populära inlägg