Snart, snaaaaaaaaaaart.........

........ är evighetslånga januari slut......
Bara sådär en 27 tim kvar.....
Januari är lång men i år tror jag den varit dubbelt så lång, det känns så iaf 😖
Den enda ljuspunkten är att sonen fyller år, iaf för honom 😉

4 veckor å 1 dag tills det är VÅR.....VÅR, VÅR, VÅÅÅÅÅÅÅÅÅR.. !!!!
Årets 1a vårdag ska jag gå till frissan, är så innerligt trött på håret men gömmer det för det mesta under en bandana på jobbet.
Jag längtar efter ljuset på morgnarna, kvällen har jag inte så stor nytta av då jag jobbar till 19 ons-tors-fre men ljusa morgnar längtar jag efter.

Betalade alla mina räkningar igår å städade upp bland alla mottagarna i mottagarlistan , hälften fösvann kan jag säga.
Så många företag-bolag som ändrar sina kontonummer, som ändrar från plusgiro till bankgiro osv, så skönt att äntligen ha det "städat" där. 
Anmälde ännu fler till e-faktura så slipper man vara beroende av postgång.

Åkte in till gymmet igår eftermiddag för ett spinningpass, 1a gången sen slutet av november.
Å jävlar vad ont i da a** jag har idag.....
Hade ju sambons cykelbyxor i höstas men så glömde jag dom en gång å det gick bra men nu var det nya cyklar å än vassare i sadlarna så det får bli vadderade i fortsättningen. 
Stackars rumpa å huffsetuffsa..... 😄

Blev en låååååg dag idag...
Jobb till kl 14, storhandla på Maxi, vidare in till stan.
Slängde in gymväskan på gymmet å tog en runda på stan.
Gick in på Specsavers för att kolla på bågar.
Jag behöver nog nya glasögon el så intalar jag mig det för jag är så less på dessa jag har.
Men ärligt så är det främst läsningen jag märkt blivit sämre, även med de specifika läsglasen jag har när jag ligger i sängen så märker jag det.
Men fy faan, det landar nånstans runt 5000 spänn... 😖
Jag vet att det inte är särskilt dyrt för progressiva men för mig är det en hiskelig summa.
Å faktiskt, jag hittade 2 par bågar jag skulle kunna tänka mig...
Jag kollar bågar först innan jag ev beställer tid för synkoll. 

En ny topp från Stadium blev det oxå, 2 (minst) av mina träningstoppar borde förpassas till soppåsen, de är urtvättade å lite missfärgade å för 159 spänn kan man unna sig det.
En ljus persikorosa färg, man ser juh lätt döende ut i den färgen nu men det blir väl bättre med tiden när solen nån gång vill visa sig.

Tillbaka till gymmet, gjorde några enklare övningar å ett pass Mobility .
En snabbdusch å sen hem å äntligen få laga middag som blev italiensk denna tisdag..
Insåg jag bara hade  ½ matlåda åt mig för resten av veckan så den fick kompletteras med en vildsvinskorv å sen lagade jag dubbelt av det italienska jag lagade ikväll.
Pasta fylld med basilika, knaperstekt bacon, smörfräst babyspenat, cocktailtomater.
En klick pesto över det å som pricken över i'et, nyriven parmesan från Sicilien.
Hon får snart skicka ny, den börjar ta slut 😄
Kan jag skicka chokla´ så kan hon väl skicka parmesanost 😉 

Lång dag på jobbet imorrn så nu blir det "Riviera" med bl a Lena Olin i en av rollerna.





HA EN SKÖN KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg