Än slank han dit.....





.......... å än slank han ner i diket.....
Ja, idag är nog en å annan som slunkit ner i diket, milda Mathilda vad det har kräksnöat inatt....
När jag la mig 22.30 igår såg jag inget på marken iaf, möjligen att det yrde i luften, det var rätt mörkt.
Men söte tid när jag tände ytterlampan imorse...... 😵
Har nog kommit en decimeter snö å ännu mer under förmiddagen.
men nu är det plusgrader å det börjar sjunka ihop, fattas bara att det fryser sen så blir det riktigt livat.....  😟

Idag jobbade vi inte ihjäl oss direkt på jobbet, det var inte många kunder som kom under tiden jag var där.
Åkte till CG å handlade lite efteråt men sen körde jag hem.
Startade en maskin tvätt å gick in i duschen.
Hade riktigt spa idag, gav mina fötter lite kärlek å pysslade om naglarna.
Gav ansiktet en närande olja på kinderna som gärna tar stryk så här års å en välgörande hudcreme.
Gav även handryggen en dos olja, kan behöva lite extra nu i synnerhet med mitt jobb.
Kyla å väta är inte snällt mot huden på händerna....
Fixade ögonbrynen å satte lite färg på dom.

Man känner ju sig så ooooooooooooerhört glamorös denna årstiden.... NOT !!
Det man kan göra är att försöka se hyfsat fräsch ut, snygga bryn å lite mascara kanske. 
Min hud i ansiktet tar mycket stryk nu, kliar av å till.
Har alltid haft torr hud men nu när jag jobbar i så kyligt klimat, sen kommer man hem, sätter sig i soffan inne i värmen el går in i en varm dusch, det är stora tempväxlingar för huden.
Senaste numret av Kicks magasin handlade enbart om hudvård denna gången.

Kvällsmat idag blev Snuvsoppa med baconströssel å blommiga pannkakor.
En het soppa med chili, vitlök, ingefära, svartpeppar å cayennepeppar.
Den imbecilla bacill som inte drar sin kos när man inmundigar den finns inte 😊
Recept kommer senare.....

Nu ska jag titta i nyaste numret av Damernas som damp ner i brevlådan idag.
En sån lyx att komma hem å hitta den på köksbordet, sambon hade tagit in posten innan han åkte.
Sen får det bli sängen, sov bedrövligt dåligt inatt.
Fick riktigt ont efter att kiropraktorn lösgjorde låsningen i vä skulderblad så luften gick ur mig fullständigt igår kväll.
Imorrn är det lååång dag på jobbet igen.....


HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg