Detta....



......årets 2a dag började med en promenad.
Ett ljuvligt väder var det, +3-4C å nästan vindstilla.
Skönt med frisk luft å rörelse efter nyårshelgen stilla hemmaliv.

Därefter klädde vi av granen...
Den brukar få stå till efter Trettonhelgen men det gick bara inte... 😟
Den har varit fantastiskt fin, men den började barra så fort vi tog in den.
Kanske varit huggen länge, vad vet man om det när man köper den??
Å när vi var borta över julhelgen dog den väl totalt.
Så för den som vill ha en byggsats till en gran utan instruktion kan ni hämta det alldeles gratis 😄



Tog en stund att städa upp det...
En värmande dusch, gav mina fötter en hel massa kärlek men dom behöver nog en dos till.
Bäddade in dom i en skön fleecefilt så dom fick gotta sig en stund å cremen torka in ordentligt.
Ska titta över mina ögonbryn oxå, jobbar ju på tors igen.
Försöker ha "städade" å prydliga ögonbryn, det ramar in hela ansiktet å ger balans.

Hade planer att baka bröd igår men sköt upp det till idag.
Så när sambon åkt å jobbat å jag tittat på reprisen av "Året med kungafamiljen" (ska återkomma till det i ett senare inlägg) så satte jag igång.
Tog enl receptet: "manslängerivadmanharhemma..."
Spendrups öl, överbliven potatis, ett rynkigt äpple, mjölrester av dinkelsikt å vetemjöl.
Rapsolja, honung å salt....
Blev 12 st tekakor, rackarns så goda blev dom !!

Imorrn får det bli en morgonpromenad såvida det inte ösregnar el snöstorm, sen in till stan å gymmet.
Därefter ska jag kolla i affärerna i stan på rea, kolla in lite glasögonbågar.
Behöver nog nya ögon, ser inte så bra med dessa längre.
Dom har aldrig varit riktigt bra faktiskt men jag drar mig för det.
Likaså det är med kläder är det med glasögonbågar, såååå svårt att hitta nåt som man verkligen tycker man passar i å kan trivas med i 3-4 år.
Det blir 3 år i maj sen jag skaffade detta paret jag har nu.

Måste handla en del mat, nu är all julmat i stort sett slut.
Man har nästan fått tvinga i sig sista resterna, ska bli gott med mindre å lättare mat.
Inte för att vi har fet, tung mat men man äter mer vid varje tillfälle, så tror jag det är för de flesta.
Man blandar flera olika sorter samtidigt osv så det blir gott å komma tillbaka till vanliga matvanor igen.

Nu får det bli soft i soffan å lite tv....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 




Kommentarer

Populära inlägg