Fy farao.......


...... så isande råkallt det varit idag..... 😒
Annat än igår då jag tog ovanstående foto när jag kom hem från jobbet.
Då var det hög, klar luft, strålande sol hela dagen...
Idag har det varit blåsigt , rått å regnat hela eftermiddagen-kvällen.
Mötte 2 lastbilar på hemväg, höll på å blåsa av vägen å fick kaskader av vatten över min lille bil.

Efter jobbet igår så åkte jag på matshoppingtur...
Hade inte ens ett ägg el smörsnutt kvar i kylen 😔
Nu när julmaten är slut får man fylla på med nytt å fräscht.
Handlade både på MAXI å CG.
Hade inte en aning om vad jag skulle ha till middag, ibland står det still.
Bad min arbetsgivare att tala om för mig vad jag skulle laga å han höll med om att ibland är det svårt.
Efter nån timme el så så hojtade han: baconpasta med ädelostsås.... haha 😄
Så han hade funderat lite åt mig men det blev det inte.
Det blev omelett med smörfräst babyspenat, strimlad skinka å lite riven parmesan direktimporterad från Sicilien 😉
Till det ½ avokado, tomat, spetspaprika å lite majs.
Spetspaprika är väldigt gott, den är mildare än vanlig röd paprika så även barn brukar gilla den.
Fixade 2 matlådor till sambon, en med stuvad spenat, korv å ägg.
En med pastasallad med rökt lax å annat gott så nu räcker det i veckan.



I söndags så var jag så sugen på helt kött å jag visste att ICA hade skinkstek till bra pris så jag letade upp en fin bit.
Vitlöksspäckade den, in i ugnen till den var ca 75C.
Blev en aningens torr så lite kortare tid nästa gång, så sällan man gör helt kött nu. 
Istället för vanlig kokt potatis så ugnsrostade jag sötpot, palsternacka å morot, fick supergod sky av köttet som jag gjorde god sås av.
Det räckte med matgrädde å en aning kalvfond, mer behövdes inte.
Så det blev en klassisk skinkstek version 18.0 😊

Har haft en lång, kall dag på jobbet så jag stod i duschen inom 10 min efter att jag kom hem.
Kvällsmat ikväll blev klassiskt raggarkäk: Korv med brö´ å en Pucko 😁
Blev så sugen på det, syrran la upp en bild med det häromdagen å ack så längesen man åt det.
Fick jaga lite efter Pucko med hittade dom på Preem iaf.


Nu får det bli lite tv å sen sängen.....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg