Fyra....



.......dagars ledighet går fort, imorrn är det jobb igen.
Men bara 2 dagar, sen ledigt i 3 dagar innan de tunga vinterveckorna drar igång.
Har jag då hunnit det jag tänkt??
Jodå, jag har pussat på sambon ordentligt, vi har umgåtts, pratat mycket å bara haft det skönt hemma.
Varit ute på på snabba promenader igår å idag, fått frisk luft å det är jätteskönt !!
Läst mina tidningar jag inte hunnit med tidigare å vilat en del så jag är helt i fas med vad jag föresatt mig.

Fick ringa vc idag, kände igår hur det började klia i underläppen på vä sida.
Tog 2 antivirustabletter direkt då jag förstod att ännu ett rabiesutbrott var på G.
Ååååååh sååååååååå trött jag blir på det !!!
Bara några dagar sen det sista utbrottet läkt ut under näsan.
Förr satte det sig exakt på samma ställe varje gång men nu verkar det ha spritt sig å kan sätta sig på andra ställen.
Ringde ju dom i somras å ville ha medicin utskriven, medicin jag haft i ca 10 år !!!
Fick prata med en myyycket motsträvig å rätt sur läkare som på nåder skrev ut 2 omgångar åt mig.
Men nästa gång måste du faktiskt komma hit å visa upp det..... (men va faan, jag haft det i TJUGO ÅR!!!)
Mitt bröt ut när jag var gravid med barn-dotter nr 2 höst -97, även kallad lill-loppan.
Nu var jag ledig idag, har dessutom frikort så det passade ju bra att göra det.

Hon förstod hur jobbigt det är när utbrotten är så täta men visst är det herpes simplex, det som ger den  typiska klåda, sveda å till slut blåsor.
Jag har känning på överläppen oxå, fattas bara att få 2 utbrott på samma gång...
Hon tog dock ett blodprov för att se att inget annat ligger bakom men förmodligen är det sista veckornas stress på jobbet å kylan vi jobbar i till det.
Jag fick medicin utskrivet, jag har alltid en förp hemma för man ska ta det så fort man känner det börjar klia-svida.
Dock fick jag en annan styrka så jag ska bara ta 2 tabl/dag mot nu 5 tabl/dag i 5 dagar.
Ett jäkla pass med 4 timmars intervaller, speciellt när man jobbar.

Shoppade blygsamt, unnade mig ett nytt läppstift, chilirött.
Undra bara när jag ska kunna använda det när jag mer el mindre ständigt har blåsor på-runt läpparna....bah.... 😡
Hittade precis såna formar jag saknade nyårsafton när jag skulle göra chokladfondanter, 10 kr st på Maxi.
Små ugnsformar man kan ha till creme brulé, portionsform för potatisgratäng el dyl om man vill det.
Dessutom den 4e på köpet, inte illa  😊

Satte mig vid symaskinen när jag kom hem, har skickat efter nya köksgardiner som behövdes fållas innan jag hänger upp den på måndag.
Klickade även hem en löpare för bara 20 spänn å det visade sig vara en sån där typ sidenlöpare, såååå gudomlig fin.
Å ett fat som jag är helt kär i, bild kommer senare.

Blev så sugen på korv stroganoff så jag plockade upp en liten bit falukorv ur frysen.
Köpte extra stark chorizo som jag tog en av å skar i halvmånar.
Köpte spetspaprika jag skar ner en av å ett gäng trötta, rynkiga cocktailtomater å lite lök.
Tomatfraiche till det, blev så otroligt gott med bulgur till.
Hade bara bulgur inköpt i Polen å sambon jobbar men det var i påsar å jag listade ut hur många minuter så det gick bra  😄

Ser på  fb att en del har slängt ut granen å plockat ner julen.
Granen åkte ut igår men resten får stå till sön-mån innan jag tar ner det för denna gången.
Å ena sidan lite ledsamt att ännu en jul-nyårshelg är över, å andra sidan skönt med lite andra färger nu, jag brassar ju rätt mycket rött från 1a advent.
Blir lite mer vilsamma färger nu, det är skönt efter julens färgsprakande fest.

Men nu får det bli lite tv innan det är dags för sängen å jobbet imorrn...

HA EN SKÖN KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg