Lördag.....





......... eftermiddag har det blivit.
Flera dagar sen jag skrev sist men mycket jobb å strul med datormusen så blev det så.
Jodå, jag KAN dutta på touchen men det kräver oerhörd koncentration å det orkar jag inte i längden.
Både ungarna å sambon tycker jag en dinosaurie som måste ha datormus men då är jag väl det, jag ids inte hålla på å dutta för det tar alldeles för lång tid.
Jag gick in på Clas O efter jobbet idag å köpte en ny så nu funkar det.

Jodå, den nyblivna 18 åringen skulle ju köra upp för körkortet i tisdags men redan i måndags kväll så la han ut på fb: KÖRKORT !!!! 😁
Då jag frågade om han "lurat" mig för att ha lite frist s a s men så var det inte.
Han hade själv blivit lite tagen av det då den ansvarige läraren på skolan kom till honom i måndags då han fyllde å undrade om han ville köra upp för han hade lite tid över.
Å läraren för det ämne han hade då gav sitt medgivande så så blev det.
Inte illa att få körkortet på sin 18 årsdag, en bättre födelsedagspresent kan man väl inte få 😊

Nä, mest jobb sen sist...
Tisdag-onsdag jobbade jag 8.15-19.15, man hinner inte så mycket mer när man är hemma strax innan kl 8 på kvällen.
Alldeles för trött för att öppna datorn å sätta mig å skriva.
I torsdags förmiddag kunde man luras att tro att våren var kommen.
Takdropp, fågelkvitter, +5C å en blek sooooooool så jag tog helgstädningen under förmiddagen när jag var ledig.
Underbart att kunna ha altandörren öppen å frisk ,sval luft strömmar in när man städar.
Det var mitt 1a ordinarie torsdagspass sen Luciaveckan......
Nästa vecka blir 1a veckan med ord arbetsschema sen Luciaveckan men redan veckan efter blir det extrajobb igen på tisdagseftermiddagen.
Så nu hoppas jag att jag kan få kontinuitet i träningen å komma på rätt köl igen.

Var hos läkare i onsdags, jag har varit så totalt ur spel under ett par månader.
Ingen ork, ingen energi, inget lust till socialt liv för man orkar inte.
De flesta lediga dagarna försvinner i  migrän å halvt utslagen, det är ingen god livskvalité.
Hade 2 täta utbrott av rabies under dec osv...
Jag har tappat en hel del hår å mått allmänt skit...
Men jag fick bara rådet att börja med D-vitamn så det har jag gjort, får se om det blir nån skillnad.

Igår ringde klockan som vanligt kl 6 men 2 minuter senare var klockan 6.50 !!! 😖
Märkligt hur långa 2 minuter kan vara ibland 😉

Även sambon har jobbat denna lördag så jag var hemma före honom.
Sååå skönt att bara slänga in kläderna i tvättmaskinen å sen gå in i duschen å få bli ren å fräsch.
Så nu sitter vi varsin hörna av soffan å har det rätt skönt....

Middag blir vitlökssnäckor med klyftpotatis å sallad.
Dessert blir apelsindessert med turkisk yoghurt, lite honung, toppad med pistagnötter.
Kul med nåt annat än det gamla vanliga...

HA EN BRA KVÄLL !!!
 





Kommentarer

Populära inlägg