Idag........

 

..... så säger vi Hipp, hurra å GRATTIS på födelsedagen till lill-loppan 💕

Hon föddes den 21a April -98 på Kalmar BB, kl 23.34, 3 675 gr tung å sådär en 49 cm lång 💖 Hon tog lång tid på sig att komma ut, vattnet gick vid 6.30 den 20e april men det hann nästan bli den 22a innan hon behagade komma ut. Sådär en 41 tim eller nåt..... 😄

Hon fick lite tuff start i livet, tidigt på morgonen den 22a så började hon kräkas svartgrön sörja, hon kräktes rätt våldsamt. Det lilla ansiktet skiftade i blekgrönt och hon tappade temp och blev kall så det blev ilfärd upp till Små-land där dom la henne under en värmelampa som en nykläckt liten kyckling. Hon hade svalt fostervatten och blod på vägen ut och det var det som fick henne att må illa. 

Dom sköljde hennes magsäck flera gånger, jag pumpade bröstmjölk som hon fick i sond men hon kunde inte tillgodogöra sig det. Inte förrän på 4e dagen så började hon aktivt söka efter mat så det tog ett tag att få ordning på det. Men sen har hon varit en matfrisk unge, aldrig rädd för att prova på nya saker.

Ack ja, vad vi har skrattat åt henne, vad hon sagt och gjort 😄Hon var språkgeni redan vid dryga 2 års ålder, hon hade ett helt eget språk, det var bara att lära sig. Å prata, det har hon kunnat, du käre tid.....  😊Att inte öronen blödde av skavsår när hon höll låda som mest vid 10-12 års ålder... 😄 Hon var som en kulspruta spetsad med amfetamin eller nåt....

Hon har alltid varit så älskvärd, snäll och omhändertagande. Idag jobbar hon på det dagis hon själv gick på, hon har ftf nån kollega som jobbade där då och tog hand om henne.  Det blir nog födelsedagsfika till helgen om det går som planerat men vart har dessa 23 år tagit vägen?? Ack ja, tiden går....



Stans bästa fotmassör 😄

 

Idag har jag varit i stan för 1a gången sen jag testade mig förra onsdagen. Fantastiskt att få komma ut och se riktiga människor som en uttryckte det 😊. Blev uppringd av smittspårningen idag trots att jag fyllde i formulär på nätet. Sambon återgick igår till jobbet, själv var jag mer död än levande under gårdagen. Jag ligger ju några dagar efter honom i tillfrisknandet. Det har varit varannan dags mående, idag är första dagen jag inte har nån nästäppa, inte heller så döv så jag hoppas det fortsätter så. Det har varit rätt tungt men vi är ändå lindrigt drabbade än många andra av coronan.

Jag hoppas kunna komma igång med mina powerwalks imorrn, jag hade sånt flyt innan jag blev sjuk men så är det, bara att ta nya tag ännu en gång.....

HA EN BRA KVÄLL !!

 


Kommentarer

Populära inlägg