Well........

 

........ då var påsken slut och det är vardag igen. Vardag även för en arbetslös..... 😞 Vi hade minst sagt växlande väderlek igår när vi körde hem från ön, här på Småland låg halvfruset snöslask på min bil och i gräset. Men imorse drog jag ut på en 5 km powerwalk i strålande sol, blå himmel, något kylslaget men ack så ljuvligt väder 😊

Frukosten smakade än bättre när jag kom hem, vilade en sund, sen fixa mig i ordning för att dra till stan. Fick komplettera lite mat, det blev en del rester kvar sen påskhelgen så det behövdes inte så mycket.

Sen var då tiden inne för mitt ultraljud, äntligen !!! Jag förklarade för röntgenläkaren att jag ville han skulle tala om vad han såg på skärmen även om jag har en återbesökstid till ortopeden på måndag.  Men senan som gör att man kan lyfta armen rakt ut åt sidan, supraspinatus senan,  är ju skadad, precis som min sjukgymnast sa och som jag själv har gissat. Den är inte av, då hade armen hängt slappt rakt ner men det finns bristningar, sprickor, i senan i senfästena.

Mina ibland rätt grava smärtor ner på insidan av överarmen, vidare ner på utsidan av underarmen och ner i handleden som är sååå mycket mer öm nu än innan förklarar han med att det svullnar runt nerverna, då blir det så. Så vad jag har trott vara en inflammation, som i helgen, kanske är att det svullnar upp av nån anledning då och då och klämmer nerverna. Vad gör man åt det då?? Tjaaaaaaaaa.......... inte så mycket....

En operation görs sällan på en gammal utsliten kärring för det blir inte alltid så bra resultat. Så vi är alltså i tiden 2021 efter Kristus men dom kan inte laga en trasig sena i axeln?? Som ortopedläkaren sa, i din ålder eller om vi säger 20+ (TACK för det 😄) så är den senan oftast sliten och då reparerar man den inte för det lönar sig sällan.... Men tjena liksom.... 😖

Jag började jobba inom industrin som 17 åring, jag jobbade i metallindustrin i 17 år. Jag drog på mig arbetsskador redan då i skuldror-axlar-nackproblem, därefter jobbade jag 7.5 år på en bensinmack. Sen har jag slitit som ett svin under säsongstid hemma på ön inom butik-restaurang, sedan 2 jobb samtidigt i fiskaffär-sjukhuskök, sen catering här på Småland. Så om jag är utsliten i vissa delar är nog inte så konstigt. Men jag får väl mer info när jag har mitt återbesök.

Jag har ftf inte fått svar av remitterande läkare för bentäthetsmätningen så idag skrev jag och frågade varför jag inte fått svar?? Om Osteopenin ska behandlas pga mina extremt bensköra föräldrar eller om det bara ska låta det vara?? Fick svar att teletid är bokad med en läkare (ej den remitterande) nästa onsdag. Men vad hade hänt om jag INTE skrivit och frågat?? Förmodligen ingenting.... Jag blir så trött.......... Som många säger, man ska vara "frisk" för att kunna vara sjuk, orka ligga på om svar osv. Man ska väl iaf kunna få svar även om inget ska göras åt det.

Har telemöte med den nya privata jobbförmedlingen imorrn där jag är inskriven fr o m idag. Så får vi vad dom har för kul att hitta på åt mig.

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg