Påsken............

 

........ lider mot sitt slut..... Vi anlände vid strax efter kl 18 i tors kväll och nu är det sön kväll...... Fattar inte att 3 dagar har försvunnit så fort. Vi har haft ett strålande väder, solsken, blå himmel men bitvis väääldigt friska vindar så väderguden har varit nådig mot oss...... 😊

Vi har lagt upp det så att syrran fixar käk och jag är diskmaskinen... Det finns ju ingen diskmaskin så det är handdisk som gäller så jag har diskat en del de här dagarna.

I tors kväll kom sonen + hans flickvän som vi fick träffa för 1a gången. Ett jätterar å söt tjej, det var roligt att få träffa henne. Sen dök han upp själv långfredag å stannade till lör eftermiddag så det har varit roligt att få rå om honom. Lill-loppan träffar vi ju mer då hon bor på ovanvåningen hos mormor å morfar i en separat lägenhet men nu flyttar hon 1a juni. Hela 100 meter längre bort, knappt ens det...  😄

Hon har fått tag på en jättefin lägenhet, en 2a på 63 kvm. Man vet ju inte hur länge dom kan bo kvar i huset och då kanske det inte är så lätt att få tag i en lägenhet för henne när huset måste säljas. Hon har ju en fast heltidstjänst så nu vet hon exakt hur mycket hon får ut varje månad så det ekonomiska är ju tryggat för henne. Sen kan det alltid bli indragningar osv men det får man ta då.

Vi har mest varit där nere, från förmiddag till 22 tiden så ikväll är första kvällen jag öppnar datorn. Jag har helt enkelt inte orkat när vi kommit hem till mig. Tyvärr har jag varit riktigt dålig, en inflammation blossade upp i den onda axeln, det började redan i torsdags. Byte av säng till en annan fastare spädde på det så det har varit jobbiga dagar. Det är itne nåt fel på min säng i lägenheten men när jag byter underlag får jag så sjukt ont i kroppen. I början blev jag bara lite stel men nu är det skitjobbigt men så är det. 

Men med Pronaxen i 2 dagar så har det klingat av idag, tack å lov. Så när jag vaknade imorse i det fantastiska vädret så drog jag på mig träningskläderna å drog på en kort men effektiv powerwalk, den första sen ingreppet i måndags. Men vi går mycket när vi är här så både fredag å lördag fick jag ihop 10 000 steg, idag är jag uppe på 14 000 steg.

Vi tog en utflyktsdag efter gemensam frukost hos mina föräldrar. Sambon ville till Sportaffären i Rälla, sen åkte vi ner till Stora Rör där vi en gång i tiden åkte båten över till fastlandet innan bron kom sept -72. Jag har bara vaga minnen av det, jag var ju bara 5 år då men jag åkte över samma kväll den invigdes med mina kusiner. Så jag var först i familjen att åka över bron 😄 Blåste utav h-e så det blev en kort promenad bara. 

Segelbåtar i väntan på att sjösättas...

Vi drog vidare norrut till Äleklinta, mitt paradis på Jorden 💗 Men om det blåste nere i Stora Rör så höll vi på att blåsa bort uppe på landborgen vid Äleklinta 😊 Festen på Blåkulla blev ju inställd men hade vi åkt ikväll hade vi haft en jääääädrans me'vind 😄 Hujedamig som det stormade....


Blåkulla kan skönjas i horisonten....

Vidare till pinglan B och hennes gubbe då dom var i stugan strax utanför Köpingsvik. Vi är sällan på ön samtidigt, ibland har vi nästan mötts på bron men idag fick vi till det så det var jättekul. Sen lagade jag middag hos mina föräldrar, syrran + gubbe drog till kompisar på andra sidan sundet. Det blev helstekt fläskytterfilé, potatisgratäng, gräddsås och kokta grönsaker. Sen fick jag sortera resterande mat, märka upp åt pappa i vilken ordning det ska ätas så nu har dom middag i 2 dagar iaf.
Så idag fick jag ihop 14 000 steg så det var bra.
 
Så imorrn blir det lite städning, dusch, packa å sen hemåt Småland. Vi ska bara besöka min kusin en liten stund, dom kunde tyvärr inte ikväll. Så är vardagen åter på tis morgon....
Äntligen ett besök på röntgen för ultraljudet på min axel, sen blir jag inskriven hos en annan extern aktör på marknaden. Hoppas det ger bättre utdelning än de 6 mån jag ödslade bort hos en annan aktör juni till dec.

Men dessa solnedgångar dessa dagar har varit nåt extra 💖

Ikväll drog molnen in, väderomslag är nog på gång... 


 

Men så ljuvligt att få så fint väder trots allt under påsk 😊

HA EN BRA KVÄLL !!




 


Kommentarer

Populära inlägg