Ciao Svezia !!


Jepp, då var jag hemma i fäderneslandet igen !!
Landade 17.02 på Kastrup igår, man får ju gå en halvmil för att komma till bagagebanden där så det tog en stund.
Bagaget var lite försenat o jag hade viss känsla av nåt tåg vid 17.50 så det var lätt panik o innan jag hittade automat för Sverige biljetter..
Ja, du söte tid...
Men jag fick min biljett o rusade ner på perrongen men då gick tåget 18.06 så jag hann ju med.
Hade ingen som helst lust att vänta till 19,06 innan nästa tåg gick.....

Jodå, jag kom iväg som jag skulle o planen gick i tid o anlände i tid oxå..
Underbart ljuvligt att kliva av i Rom o det var +23C halv 8 på kvällen =))

I Catania var det +20 när jag anlände 22.10, fick min väska o sen ut för att hitta dom..
Hade ju inte sett elr träffat henne sen i julas så det var skoj.
Hon/dom bor ju alldeles utanför Catania så det tog bara 25 min fr flygplatsen att ta sig dit. 
Med ett stopp för glass förståss =))

Haha, vaknade till jordens ösregn på tors morgonen.. :(
Italien vill verkligen inte samarbeta med mig när jag är där med sol o värme. :(

Varmt har det varit, +18-20C i stort sett dygnet runt.
Solen har visat sig då å då...
Hela tors eftermiddag sov jag faktiskt bort, jag var helt slut ef jobb, städning o resa...
Men jag skulle bara vila en lite stund..
Jo, 4 tim !!!!!
Å hon jobbar ju så vi åt middag på kvällen o sen sov jag till morgonen.

Fre var ridbanan så blöt av regn så hon kunde inte rida så vi åkte till en shoppinggalleria med 150 butiker ist.
Lör-sön tillbringade jag på gården, hon jobbade ju å det går inga bussar elr på annat sätt kan ta sig därifrån.
I mån förmiddag var vi uppe på Etna o på eftermiddagen var vi inne i Catania.
 Men dom kräver varsitt separat inlägg, så mycket att visa er...

Här bor hon, "ungen" min..... =))


Hon jobbar ju med hästar....
Här är den minsta.... =))
Typ minishettis..


Å den yngsta... =))
Ett litet hingstföl, 3½ mån gammal...


Den äldsta, Grandino..
En hingst, 19 år gammal...
Då är man lugn som en filbunke o hetsar inte upp sig i onödan om det inte trippar förbi en söt ponnyfröken förståss =))
Han har hoppat allt som finns att hoppa utom Olympiaden..



2 av hans "barn" =))



Störst av alla =))
Impero, 10 år gammal...
Hela 1.80 i mankhöjd...




Ung, vild o vacker....
Ja, hästen alltså... haha !!!
En 4 årig valack som var ett riktigt krutpaket..
Vågar inte tänka tanken hur han varit om han varit hingst... =))



Hundar har dom, 3 st...
Så här kan man ligga å slöa när solen e framme o det blir varmt...
Kolla in bakbenen på den lille =))



Dom har 600 olivträd o X antal citronträd....







Lite av omgivningarna...
Inte nyaste kåkarna kanske, haha =))






Jajjamen, man ser medelhavet fr gården =))



Etna kommer i ett inlägg, Catania i ett o maten i ett.. =))
Nu har jag kokt hederlig, svensk äppelkräm o imorrn ska jag koka o lägga in rödbetor.

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

  1. Härligt att du haft det bra men synd att det inte var så soligt.
    Fina foton!

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka! Vad härligt att du fick en vecka med din fina tös! Tack för att du delar med dig av foton! Hoppas din helg är fin!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg