FN-dagen..



... å 2 månader till jul idag =))
Dagarna rullar på snabbare än man tror..

Knappa dygnet tills jag får sätta mig hos frissan =))
Ack så ljuvligt.. =))

Inte fullt lika ljuvligt att genomgå röntgen av njurarna idag.
Själva röntgen är väl inte så farligt, lite obekväma ställningar o så tar det tid men kontrasten gick inte lika bra.
Är ju lite svårstucken o när jag fick frågan vilken arm som gick bäst så svarade jag "det beror på vem som sticker" !!
-Räcker 25 års erfarenhet??
Jo, det kan man tycka men där gick dom bet...

Jodå, kärlet hittades men sen gick det inte lika lätt.
Motstånd att spruta in koksaltet gjorde att det spände o var rätt obehagligt så på nåt vis missade dom iaf o det kom bredvid elr om kärlet sprack elr rullade undan, det vet jag inte.
Till slut fick hon ge upp så var det försök i nästa arm.

Nja, där döljer jag dom väl så det slutade med sidan av handleden.
Där är å andra sidan huden så mycket segare så det svider ju men det gick bra.
Men då snurrade det för fullt i mitt huvud o illamåendet sökte mig. 
Hade jag stått upp så hade slagit dit som en torsk på land...
Kände hur jag ville "glida iväg" o svimma av trots att jag låg ner men några djupa andetag gjorde jag att jag klarade mig.

Tyvärr har jag blivit så med åren, mycket beror på att jag är stucken så många ggr....
Förr om åren grävde dom ju gärna i armvecken om dom inte hittade kärlet men idag gör dom inte det.
Men visst, en gg stack dom mig 4 ggr för att få kanylen att sitta rätt..
Många sjukhusvistelser med många stick o kanyler gör att jag klarar det inte idag.
En spruta i höften/rumpan bekommer mig inte men just när dom ska in i venerna..
Jag har inga problem med att se en hjärtoperation på tv elr annat men just nålar är extremt obehagligt för mig..

Då jag inte fick dricka på 4 tim innan röntgen så hade jag ju inte ätit så det blev frukost på CG idag.
Tog med en liten yoghurt o köpte grov fralla med skinka o en kopp varm choklad.
Tog en snabbshopping på Kicks av ny mascara, sen åkte jag hem.

Det blir ytterligare sjukhusbesök i eftermiddag, för foten denna gg.
Har ju haft ont i hö fot i över ett år o nu även i vä så nu är det såpass att det börjar bli handikappande.
Igår efter löpturen hade jag så ont att jag inte kunde stå på foten.
Om det är hälsporre elr nån inflammation, jag vet inte.
Får se vad hon säger men jag kan inte ha så ont längre.
Får se om jag överhuvudtaget kan gå på dans på lör..
Har sett fram emot det sååååå länge men vad gör man??

Dom 5-7 första stegen när jag klivit upp ef att ha suttit ett tag är värst, sen går det lättare men jag har konstant ont tyvärr.
Sommarens jobb med att ständigt gå/springa på jobbet har väl inte hjälpt till.

Men nu ska jag ha nåt att äta, ett par kokta ägg o en macka får det bli..

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg