Stormen...




..är här nu...
Än kanske det inte är så hårt men jag tänker inte gå ut iaf...

Ja, Moder Natur ska man inte leka med utan man får vackert anpassa sig.
Vare sig man vill eller ej...

Helgen har gått rätt händelselös förbi, ingen dans blev det.. :'(
När det gör så pass ont att gå som det gjorde i lör då är det svårt att få glädjen o viljan att vinna över smärtan..
Dessutom hade jag nog bara kunnat dansa några danser, sen hade det varit kört..

Hade tänkt åka till Oskarshamn o röntga foten idag men som tur var ringde jag innan.
Å se, nån remiss hade dom inte fått.. :(
Efter påstötning på VC här i Bghm så är den nu skickad men då var jag på väg hem.
Ska ringa imorrn o höra om jag kan komma nästa mån ist..

Dagsformen är inte så farligt, jag har ju inte belastat den så hårt i helgen, jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska komma tillrätta med det.
Så länge jag inte belastar så hårt så är inte smärtan så hård men så fort jag går på pw, springer elr dansar så kan jag inte gå på foten 1-2 dar efteråt.
Jag hoppas röntgen visat nåt iaf....

Jag saknar träningen, saknar gymmet..
Men jag hade inte råd att fortsätta, så är det bara...
Å nåt jobb finns inte i sikte heller där man (kanske..) kan få s k friskvårdspeng att gå på gym för...
Nu är jag hänvisad till utomhusträning men dels är det ju problem med foten o sen vädret.
Jaja, inga dåligt väder, bara dåliga kläder sägs det..
Men det håller jag inte riktigt med om, dessutom har jag inte råd att köpa dyra funktionskläder utöver dom jag har.

Har betalat räkningarna för månaden, det gick ihop sig denna gg.
Men när mina läsglas är betalda så är det inte så mycket kvar men det gick inte minus iaf..

Var tvungen att investera i en ny hudkräm idag, den förra har gett mig röda pluppar i ansiktet.
Nä, jag ska nog hålla mig till Lumene i fortsättningen.
Tycker dom har väldigt bra makeup o hudvård, inte så dyra heller.
Ett nagellack fr "Depend" blev det oxå, nr 372, vackert blågråskimrande.
En ögonskugga fr Kicks egna märke i färgen "Rock'n'roll chic"

Hittade lista hos "Asta" från en annan bloggare "Freja"..

Vem inspirerade/uppmuntrade dig att börja blogga? 
Ingen.. Jag började blogga för drygt 4 år sen för att bryta ensamheten o det lyckades.

Hur väljer du ämnen att blogga om?
Jag avhandlar väl inte så många ämnen mer än dom som är kända, dans, mat, bakning, lite makeup o inredning.
Jag skriver personligt men inte privat.
Kan säkert uppfattas som trist men mitt liv är rätt intetsägande, arbetslös med kass ekonomi.
Försöker hitta guldkornen i vardagen för att orka med.
Men när helg o vardag ser likadan ut är det svårt att variera sig.

Vad vet de flesta inte om dig?
Jag vet inte faktiskt.
Att jag är mer sårbar än vad jag visar utåt.
Kan nog uppfattas som avståndstagande o lite kall, jag vet inte...
Har mycket svårt att lita på nån, har gått på för många smällar för det.

Vilka tre ord beskriver din klädstil?
Moget, sval rockig
Om jag lyckats får andra bedöma..
När jag ids fixa till mig alltså..

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Försöker få dagarna att gå med tv, tidningar, allmänna husgöromål.
Tycker det är kul att fixa o dona i hemmet, göra det mysigt..
Trist dock när man är ensam större delen av tiden, att inte ha nån att njuta med förutom på helgerna.

Ska strax börja med maten, idag blir det kålpudding fr frysen.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

  1. Så tråkigt att foten fortfarande e dålig, hoppas de hittar felet o fixar till dig.
    Vi väntar på stormen hoppas att inte strömmen försvinner här ute i skogen.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Men vad tråkigt! Det var inte alls roligt att läsa om hur illa det var med din fot.. Önskar så att det ordnar sig snart. Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg