Ovädret....


.....har bedarrat, periodvis har det varit vackert, soligt väder idag.
Jag hade discobelysning här hemma igår kväll o ett internet som svajjade av o till.
Imorse var 3400 utan ström här på ö'a men jag har haft el hela tiden.
Däremot var internet utslaget här på morgonen, jag hade i telen men inte på datorn.
Vid middagstid hade dom fixat det iaf.

Denna dagen har inte hänt så mycket, jag var o handlade på förmiddagen.
Jag hann ju knappt mer än hem igår förrän det blåste upp o jag klarade mig tills idag så jag ansåg det icke vara tvunget att ge mig ut i stormen igår eftermiddag.

Jag har sorterat recept, kan ni tänka er det?? :)
5 mappar med lösa recept blev bara 4.. =))
Införskaffade nya pappmappar oxå, de gamla höll knappt ihop.

Fick ett trevligt telesamtal...
Såg ett okänt nr igår o googlade men trodde faktiskt det var nån som ringt fel...

Jag sökte ju ett jobb för 2v sen men visste inte vart för det gick via bulvan för en 1a gallring så det var den arbetsgivaren som ringde upp.
På fre kl 13 ska jag träffa honom så får vi se vad som blir.

Tonårstjejen har dykt upp, ska stanna hos mamma till fre, ev lör..
Imorrn ska smågrisarna till ett SPA i Kalmar, alldeles gratis via tjejgruppen på fritidsgården.
Men tuväääääääääääääääääääärr får inga gamla, trötta mammor följa med :(
Fuskigt tycker jag det är.. :(

Men imorrn ska jag hämta mina läsglas =))
Dom ringde idag o sa dom hade kommit =))

Nähä, den lilla Loppan undrade när jag tänkte börja med middagen så jag får väl göra det nu..
Idag blir det Korv stroganoff å vildris =))

HA EN SKÖN KVÄLL !!

Kommentarer

  1. Håller tummarna för en bra intervju.

    SvaraRadera
  2. Håller tummen för att du får jobb :) Recepten har man i datorn lilla vän ;)

    SvaraRadera
  3. Åhhh, gissa OM jag håller tummarna på fredag!! Härligt!

    Här stormade det rejält också - orkan i vindbyarna - men vi klarade oss väl. Hoppas du har en fin vecka! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg