Helgen....


... står för dörren, det är fredagskväll...
En fredag som varit helt överjävlig....
Har ju haft rätt mycket strul med min telefon så jag bad om hjälp där jag köpte den med att spara kontaktlistan o sen återställa allt till ursprungsinställningar.

Jodå, gick utmärkt förutom att kontaktlistan är borta... :(
Fick åka in till Kalmar idag enbart för att försöka fixa det men det gick inte.
Så alla nummer är borta, hade inte ens Kärlekens för den kommer inte jag ihåg i huve't..
Så jag fick vackert vänta tills han hörde av sig..

Visst, jag är ingen superviktig person med hundratals nummer men listan har tagit tid att bygga upp, det är mycket danskontakter.
Vissa nummer har jag ju via fb men det är få av dom som jag har privat kontakt med utan det är bara på fb.

Så det blev en jävligt bitter läxa att SKRIV UPP ALLA NUMMER NI HAR MED PAPPER OCH PENNA !!!!!
Oavsett hur duktiga ni är tekniskt elr vad ni har för operatör.
Tyvärr litade jag på hennes ord att det gick att hämta listan o blev av med alla..

Ringde Specsavers när jag ändå skulle åka iväg om det fanns tid för synundersökning o se på faan, det gjorde det !!!
Jag klarar snart inte att läsa längre med mina glasögon, det började förra året.
Men ett par progressiva glasögon kostar sådär en 3500 kr så jag avstod då.
Det gör jag denna gg oxå så det får bli läsglas.

Så uppepå översynthet med brytningsfel som är precis rätt uppåt Vintergatan, (iaf på hö öga) så har jag fått åldersynfel dessutom.
Så nu kommer jag vara tvungen att asa runt på 2 par glasögon, även linser o solglas om jag åker bort...

Är lite skeptisk till progressiva, jag har anlag för yrsel o illamående om inte det stämmer på alla håll å kanter o ha glasögon där du hela tiden skiftar seende uppåner så vågar jag inte köpa glas för så mycket pengar.

Fick faktiskt tag på en snygg, stilren, sober båge, varken guld elr silver är den.
Summa 1040 kr !!
Å med rabattcheck på 200 så betalar jag 840 kr.
Alltid nåt....

Storhandlade här hemma på förmiddagen, har ju inte varit hemma knappt på 3 v..
Får se om jag får besök av smågrisarna elr om jag är ensam ikväll.
Kärleken dyker upp imorrn iaf.

Fick mess av italienskan tidigt i morse att dom är på väg till Valencia nu, dom kör lastbil hela vägen så jag tror dom e framme på sön nån gång.
Tur hon har nåt att göra o tjäna pengar även om det är i mina ögon slavlön. 
Visst, mat o boende är betalt men iaf...

Ikväll blir det grönsaker ,m dipp till "Days of thunder.."
Inte så längesen jag såg den men den är bra o inte så mycket annat att se på fjärrivisionen ikväll..

Imorrn ska jag göra PP=Pulled pork för 1a gg.
Elr svensk kebab som jag kallar det för :)

HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

  1. Så tråkigt när man blir av med hela sin telefonbok.
    Hände mig oxå men för många år sedan.
    Då såg jag till att skriva ner de nummer jag verkligen alltid vill ha kvar så nu skulle det inte störa mig.
    Ha en finfin fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Aj då - inte kul alls med telefonen. Jag har min lista kopplad till min gmail så skulle den försvinna från mobilen, kan jag hämta den ute på nätet.. Känns rätt skönt.

    Ser fram emot att se en bild med de nya bågarna! Attans vad dyrt det är med glasögon! Hmmm, får se när/om jag kommer behöva några.

    Hoppas du får en bra helg nu - med lite vila och annat trevligt hemmavid! Kram

    SvaraRadera
  3. Usch ja,inte kul med kontaktlistan.Det har hänt mej också till först.Numera har jag allas nummer uppskrivna!
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg