Det......

 


... är märkligt hur livet kan ändras totalt på ett halvår....
Har vaknat upp den sista morgonen på heltid i min lägenhet..
Idag börjar ett nytt kapitel i livet....
Å imorrn är det exakt 5 år sen jag flyttade in här..
Märkligt hur livet går i cykler, vissa saker ska man bara gå igenom hur jävligt det än är..
Det är tur att man inget vet i förväg..

Att gå från att vara så ensam, arbetslös o utblottad till att hitta kärleken, bli sambo, (om än delvis, kommer vara skriven i kommunen tills vidare) o få ett riktigt jobb o kunna få ett liv igen är nästan för bra för att vara sant...
Jag är inte van att ha sån tur..
I bakhuvudet så undrar jag bara när smällen kommer för så har det varit de sista 7½ åren..
Man kanske skulle köpa sig en trisslott när jag har lite flyt för en gg's skull ??
Ja, tiden får utvisa vad som blir...

Kunde inte göra så mycket igår men idag blir det desto mer..
Hur jag ska kunna knö in allt i min lille bil vet jag inte :))
I värsta fall får jag plocka det absolut viktigaste av det jag packat o ta resten när jag har en större bil att packa i.
Väntar på att hantverkarna ska komma o byta min lägenhetsdörr, dom skulle börja här uppe.
Tror dom är hos min granne nu, låter så iaf :))
Håller på å tvättar det sista så jag slipper dra med mig smutstvätt till kärleken.

Å så kom den till slut, sommaren :))
Gudars så ljuvligt väder igår !!
Låg 3.5 tim nere på gården o hade det skönt i solen..
Ska fixa undan det mesta jag kan nu på morgonen så jag kan få ett par timmar i solen idag.
Sen lastar jag in allt i bilen o åker iväg.....

Det är myyyyyyyyycket på G i helgen..
Som bekant så är det allt elr inget...... :))
Fredag:
Ikväll spelar Drifters på Logen i Kalmar men det missar vi tyvärr...
Lördag:
Imorrn är det Flygkalaset ute på Växjö flygfält med flyguppvisning o div andra jippon.
På kvällen spelar Voize i Rävemåla.
PH's spelar på Fröjden i Jönköping, dom gästas där av Tobias Nyström fr gamla Wahlströms så det vore en riktig höjdare..
Black Jack spelar i Kärrasand...
Å Larz-Kristers spelar i Gullaboås...*suuuuuuuuck*.....
Söndag:
Då spelar Kindbergs i Gemla utanför Växjö, det är huuuuuur länge som helst sen jag var på Kindbergs.
Har alltid krockat med nåt annat sista året när dom varit i närheten.
Så denna helgen kan man svira sina nyvaxade o bränna kalorier..

Apropå kalorier...
Vägde mig idag, har inte gjort det sen i feb nån gång....
Vikten låg ungf som jag anade så det var skönt även om det är för mycket.
Ville kolla mest för skojs skull hur mycket mitt nya jobb kommer påverka då det är ett fysiskt jobb.
Ska bli intressant å se om jag tappar nån vikt av det, blir ju lite mer ordning på maten också med tider o regelbundenhet.

Försöker lyssna på spotify men dom väsnas så grymt inne hos grannen så det är rätt lönlöst :)
Men nu får det blir frukost.....


HA EN LJUVLIG DAG !!!


Kommentarer

  1. Grattis till jobbet och att det ser ut att ordna sig.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Grattis, grattis till jobbet !
    Allt ser ut att ordna sej :)
    Ha en härlig söndag!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg