Veckan....



... rullar på.....
Den har bestått av jobb, jobb, jobb.....
Jobbade över 45 min i mån o sen har vi börjat kl 6, så även imorrn o hela nästa vecka.
Ev blir det övertid på kvällen också...
Är ju ensam hemma denna veckan kvällstid då Kärleken jobbar eftermiddag ända till 00.00...

Men i tis så duschade jag på jobbet, bytte om å körde till Grand Samarkand.
Shopping på apoteket, nya stödstrumpor o voltarensalva för armen blev det.
Sen körde jag på måfå i utkanten av Växjö å jag hittade faktiskt till Willys :))
Det är inte alltid jag vet hur jag hamnar där jag hamnar men jag hamnar rätt till slut iaf.. :))

Sen begav jag mig till dansklubben, det var annonserat grillfest.
Tjenamittbena i ösregnet....bah...
Mildars vad det regnade...suck...
Men ett partytält löste det o sen åts maten inne vid bord.
Jag hade inget med mig men blev bjuden på korv till både hö å vä.... :))
Några danser blev det men jag var trött o behövde åka hem..

Ikväll har jag bakat bröd, lääääääängesen sist :))
Ljusa dinkelsiktbullar med mannnagryn har jag gjort.
En röraihopakaka med jordgubbar blev det också...
Priset har ju fallit till nästan 50%  på 'gubbarna' mot vid midsommar men det går bara att köpa en liter i taget, dom är väldigt blöta.
Nu är det skönt med diskmaskin när jag har bakat :))

Solen har visat sig idag :))
Första gången sen i söndags, helt otroligt !!!

Googlade ef frisörer i Växjö i sön kväll så idag har jag ringt å beställt tid.
Lör 10.30... :))
Då tänkte jag att han kan följa med o dumpa mig där o göra nå annat under tiden för jag hittar ju inte så bra :))
Men fy vad "obekvämt" o nervöst att gå till en helt okänd...hua...
Men det får gå denna gången, får se vad slutresultatet blir annars får jag passa in det när jag är hemma i Byhåla.
Kruxet är att hon har inte öppet lör så jag blir väldigt begränsad på så sätt att kunna gå dit.
Men nu är det akut..
Liknar mest en sumpbäver i huve't....

Lästa våra kära Ergo Sum om att inte känna igen sig i spegeln..
För inte är det väl JAG som går lätt kutryggig, liknar absolut ingenting å är tråkig å färglös??
Att så mycket av ens egen självbild å välmående sitter i det yttre o framförallt i håret.
Är jag bara fixad i håret så räcker det med lite mascara å läppglans, sen är man klar.
Får bli helrenovering denna helgen av kroppen, vaxa ben o bikinilinje bl a.
Behövde knappast känna mig obekväm för att jag inte hann-orkade till midsommar med det vädret som var.
Kan ju hoppas det blir liiiiiiiite bättre framöver..
Även om jag jobbar hela sommaren men undantag av nån dag så är det skönt kunna lägga sig å sola tidig kväll, då är det inte så varmt heller.
Eller bara sitta å njuta en kväll med Kärleken...

Men nu ska jag fixa det sista till morgondagens lunchlåda, pastasallad med lax å räkor.
Fredagslyx så det förslår :))

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

  1. Låter ändå som om vardagen fungerar och att jobbet är ok. Låter toppen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar oxå hela sommaren men i detta väder spelar det ingen roll.
    Fint väder till helgen e lovat, hoppas det stämmer.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg