Projekt...

....."helkroppsrenovering av trött, medelålders kärring" är klar !!
Såååååå ljuvligt skönt att få känna sig som JAG igen :))
Igår ef jobbet gick jag raka vägen in i duschen, sen vaxade jag ben å bikinilinje mm.
Filade å oljade in mina knastertorra naglar, latexhandskarna torkar ut huden-naglar tyvärr.
Sen dog jag på soffan ef middagen...
Jobbat 51 tim på 6 dagar, det kändes kan jag säga, jag däckade totalt :))

Men visst är det lite nervöst att komma till en helt okänd frissa men hon var duktig.
Är mycket nöjd med blonderingen, hon såg ju direkt att jag ska ha blond ton mot kallare nyans.
Å precis som jag läst på internet så hade hon skäligt pris, jag gav bara 150 kr mer än hemma o det är ändå en "storstad" gentemot Byhåla så det får jag vara mycket nöjd med.
Sen är det stylingen, när man inte är bekant med varann innan osv men det fixar jag bättre själv nästa gång jag duschar.
Nu ska bara brynen få lite färg så är det komplett !!

Nu e jag bara en medelålders kärring ;)
Kärleken körde mig dit, förklarade mycket tålmodigt hur vi tog oss dit å tebaks igen, haha :))
Sen hämtade han mig, vi gick i innerstaden en runda.
Åhlens, Kicks mm...
Kärleken köpte ny herrparfym, halva priset..
Å jag fyndade ny, ljuvlig parfym på Body shop i tis, också halva priset...
Men när nästa 20% rabattkupong fr Kicks kommer, då blir det Diesel's nya Red Kiss :))

Nästan allt finns ju ute vid Grand Samarkand som nästan ligger granne med jobbet så ska jag ha nåt så åker man dit ef jobbet, så är det ju.
Växjö är ju som Lund, en studentstad så det är rätt öde inne i stan en junilördag.
Många åker till Öland elr mot Halmstad, tyvärr är ju Växjö Sveriges sämsta väderstad på sommaren ihop med Lund i antalet soltimmar räknat.
Å det är inte nåt undantag idag.. :(

Ja, denna helgen brakar allt löst vad det gäller dans i sommar......
I tors startade "Hela Sverige dansar.." i Västervik på Lysingsbadet, jag var där för 4 år sen.
Då spelade Sannex på fre å Wahlströms på lör, herregud så slut jag var på söndagen :))

Idag startar Ölandsveckan på Lundegård, håller på till fre kväll.
Men dom är för tråkiga, dom bokar exakt samma band på exakt samma dagar år efter år efter år med nån liten justering bara.
Det finns fler dansband än dom 8-9 st som spelar där under veckan.
Det är alltid Sannex, Blender, Casanova, Perikles, Jannez o några till.
Hade gärna gått på Blender imorrn o Sannex på mån men nu jobbar jag för långt bort men så är det.
Blender drar alltid publikrekord, för ett par år sen var det nånstan ca 1900 pers där..
Fatta vilken trängsel det är även om dom byggt ut utedansbanan !!

Nästa tors drar Ekebo igång så framåt tors-fre åker Ölandsbesökarna dit.
Jag var ju där förra året hos bästa dansepinglan E, herregud en sån galen helg vi hade !!!
Hahaha, oj så skoj det var :))

Å helgen efter det så drar Malung igång..
Har aldrig varit där o kommer förmodligen aldrig åka dit.
För långt att åka för en helg t ex, typ 70-75 mil....
Förmodligen för mycket folk för att jag ska orka med det rent mentalt....
Då ska man bo utanför o gå dit 2-3 kväller o göra annat under tiden men att bara bo där inne hela veckan skulle jag inte vilja göra.
En del säger det är himmelriket att åka dit, finns hur mycket som helst, andra säger "aldrig mer.."
Föööööör mycket folk, för stökigt på dansgolv, för mycket köttmarknad..

För egen del blir det nog Sannex nästa sön i Mörrum, fre därefter, 10e,  spelar dom på Logen i Kalmar.
Passar på att åka hem o fira pappa på samma gång den helgen.
17e juli spelar Streaplers där o den 18e är dom i Kärrasand, vilken födelsedagshelg jag kommer få :))
25e spelar Sannex i Kärrasand så det blir lite dans framöver om än inte på långa vägar så mycket som förra året.
Men jag har fått ett jobb o det är viktigare även om det är lite trista att missa så mycket dans som finns runtom..

Nähä, nu blir det lite soft i soffan....
Middag ska bli bakad potatis med västkuströra o lite lax å nåt glas vin, har både rött o vitt hemma.
Vi var så trött igår båda 2 så vi hämtade kebab på pizzerian, tog hem det o tog ett glas rödvin till det.
Funkade alldeles utmärkt en fre kväll :))

HA EN SKÖN LÖRDAG !!!


Kommentarer

  1. Du har kanske ett bättre namn på det för jag kallar det för rundsmörjning, hehehehe
    o det har jag oxå haft i dag.
    ha de fia

    SvaraRadera
  2. Skönt att ta tid och ta hand om sig själv.
    Ha en supersöndag!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg