Sista....

....... juni idag, imorrn börjar sommaren på riktigt !!!
Å värmen ska ju också komma sägs det :))

Ja, hela juni försvann i ett nafs i flytt, jobb å trötthet..
Nu börjar jag komma in i rutinerna med jobb, matlådor å annat.
Tar en tid innan man kommer in i det, får det att flyta per automatik.

Vi var på en gigantisk megaloppis i söndags i Moheda, jag har aldrig sett såååå mycket prylar på ett å samma ställe samtidigt.
Precis allt fanns där, helt otroligt !!
Från gamla jordbruksredskap fr 30-40 tal till pengar o allt annat...
Men det fanns även en avdelning med lite bättre o nyare prylar, kul att hitta sånt man såg som liten elr som mamma har kvar än.
Ett inköp blev det, en tavla.
Jodå, motivet är vackert men det var armen jag föll för, helt galet så snygg ram !!
Endast 95 kr !!
Motivet är en ruin som finns vid Helgasjön så den har lokal koppling men som sagt., det var ramen jag föll pladask för.

Fick brev från af igår....
Dom är ta mej faan inte kloka....
Varje månad ska man skicka in aktivitetsrapport där man redogör för varje enskilt sökt jobb, vilken dag du sökt det specifika jobbet, om du varit på anst.intervju mm.. (Reinplåt's jävla påhitt..)
Gör man det inte mellan den 1-15 följande månad så får man ett brev hem.
Jag har gjort det VARENDA jävla månad som det hållt på.
Nu skippade jag det för maj månad för jag har fått jobb o jag har ärligt talat inte lagt en sekunds tanke på af sen jag fick jobbet.

Nu fick jag brev att "då detta var 1a gången det hände så kunde jag ev få en varning!
Dom skulle ta beslut om det.."
Jag har för helvete fått jobb !!!!
Ett jobb jag skaffat helt på egen hand !!!!
Jag har jobbat sen 8e juni, har dom så jävla dålig koll på det??
Slår dom inte mitt pers nr, han har ju fått nystartsjobb beviljat för mig !!
Hur faan har dom bara mage att skicka ett sånt brev??
Å inte faan är det via af ja fått det, på 6½ år har dom ryckt på axlarna o sagt "vi har inga jobb, du söker o är aktiv, bla, bla, bla...", samma jävla tugg hela tiden !!
Detta jobb är ett insiderjobb som alla andra man lyckas skaffa för inte är det via af man får ett jobb.
Vad den statliga myndigheten gör för nytta har jag undrat i 6½ år sen jag fattade hur det funkar..

Jag trodde hjärnan skulle koka över fullständigt igår när jag fick brevet.
Kärleken sa "lugna dig.." men han fattar hur förbannad jag blev.
Vad mig anbelangar så kan af dra åt helvete med sina aktivitetsrapporter...

Kvällarna går åt till att laga mat för följande dag, lite kvällsmat, lite vila i soffan o tv..
Ikväll satt jag ute en stund i solen men molnen kommer hela tiden o stör... bah...
Nu hoppas jag verkligen att det blir varmt o skönt så man kan sitta ute om kvällarna lite längre än hittills utan att klä på sig en massa..

Sön blir det dans iaf, Sannex i Mörrum, ska bli underbart med lite dans igen !!
Hoppas på sol o värme i helgen, ska bara ha det skönt o vila.
Imorrn ska jag börja 6 igen så det får bli tidig kväll o hoppas på god nattsömn..
 
Till af...



HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg