Sommar, sommar, sommar......



...... det är dans i Folkets park....
Jodå, sommaren har gjort sitt inträde i år också....
1a sommardagen igår men den glömde att ta med sig värmen när den kom...... :(
Men det sägs ju att det ska bli +20C fr o m imorrn så det får man hoppas på...

Vi var ju på dans i sön kväll i Mörrum till bästa Streaplers :))
Så underbart roligt att få dansa igen, sist var på Cinderella innan Valborg å då var vi bägge sjuka.
Mycket folk trots en något kylig kväll men det är ju inomhus om än med lite öppna dörrar.
Dock lite väl hög medelålder, jag var nog en av de yngre ;)
Streaplers levererade som vanligt till fullo, dock tappade dom lite tempo ef paus tycker jag.
Nästa gång det blir Streaplers är 17e juli, min födelsedag på Logen i Kalmar.
Hoppas det är varmare då..

Det är märkligt hur livet kan tvärvända på 5 dagar....
Sömnen har varit rätt dålig inatt....
Lätt kaos i hjärnan, vet inte vart jag ska börja å re' i det....
Vad har hänt undrar ni på fb o det förstår jag...
Jag vill tacka för all omtanke i form av kommentarer å via pm..
Ni är så rara allihopa så jag blir rörd.. :))

Jo, i onsdags så frågade Kärleken en jobbarkompis om dennes fru visste om nåt ledigt jobb inom restaurangbranschen då hennes släkt äger restauranger.
Då fick han ett telenummer som han vidarebefordrade till mig, det var till hennes jobb.
Jag ringde i tors, jag var på anställningsintervju igår å jag fick jobbet....
Jag har fått ett jobb, ett RIKTIGT jobb......
Provanställning 3 mån, sen övergår det i fast anställning om alla parter är nöjda.

Dom är i akut behov av personal, en nyligen anställd har fått ett bättre betalt jobb o valt att hoppa av.
Det är ett mån-fre, 7-16 jobb + var 3e söndag men då börjar man inte förrän 10.
Ett matföretag som tillverkar smörgåsmat i alla former man kan tänka sig.
Levererar enbart till ICA, Coop o dyl i sö Sverige.
Ligger i Växjö, exakt 2 mil fr Kärleken, kan säkert korta avståndet men jag körde den vägen jag kan.
Att påstå att jag hittar i Växjö är ju en kraftig överdrift... :/

Så kanske mina dryga 6 år som arbetslös är över...
Jag blir inte rik, livsmedelslönen är ren slavlön vare sig du jobbar i restaurang elr industrin.
Men det kommer att gå ihop sig varje månad, jag kommer få lite pengar över.
Jag får jobbarkompisar o även om det är en matindustri så får jag jobba med mat om än i massproduktion.
Det är det jag kan o vill göra, den dåliga lönen till trots.

Så jag står inför en stor omställning i livet..
Jag kommer att flytta delvis i början, jag kommer behålla min bo-rätt, den säljer jag inte förrän i absolut sista stund.
Jag har jobbat hårt för att få denna lägenheten som den är idag o det ger jag inte upp förrän jag vet att allt funkar till 190%.
Jag kommer att lämna Öland där jag bott i hela mitt liv med undantag för 3-4 år på 80 talet..
Nä, jag flyttar inte till världens ände men ändå...
Känns hårt att lämna barnen även om den yngsta är halvt vuxen nu o lämna Öland denna tiden..
Även om dom bott större delen av de sista 3 åren hos sin pappa har dom kommit hem o länsat bullpåsarna ibland :))
Andra kanske kan rycka på axlarna åt det men för mig är det en sak att bearbeta men jag har inget val..
Här finns inga jobb....
Å dom är glada för min skull, dom gillar Kärleken skarpt.. :)
Men det tar bara en timme med tåg fr Kalmar till Växjö för att hälsa på så det är ju ett hanterbart avstånd på så sätt.

Min enda farhåga är att jobbet är för tungt för mig.
Dock är det bara var 3e vecka det är "tungt".
Inga tunga lyft så men många, många lättare lyft, dom skickar ut ca 4-5 ton mat i veckan.
Vi har dock tillgång till gym helt fritt, varann månad får vi massage gratis.
Det kommer ta hårt på mig i början, att gå från absolut ingenting till heltid å så pass fysiskt krävande jobb kommer att kännas.
Så var det i höstas när jag jobbade på konservfabriken men det tar 3-4 v att anpassa sig.
Spikmatta å stödstrumpor heter lösningen :)

Så jag får börja att förbereda det hela..
Ställa om posten, packa så mycket det bara går att få in i min lille bil så får vi ta resten vid midsommar.
Jag vill ju fortsätta som jag gjort hemma med brödbak, bakning mm å såna prylar har han INTE.. :)
Lite personliga saker så att jag känner mig "hemma" även mentalt..
Jag börjar jobba på mån morgon kl 8..

Fre eftermiddag ska dom byta lägenhetsdörren, vi ska få säkerhetsdörrar.
Igår öppnade jag min postbox nere vid ytterdörren för 1a ggn.

Italienskan aviserade sin hemkomst över midsommar igår, ska bli roligt att träffa henne igen.
Hon ska ha ett break fr Italien för att efter midsommar åka till ett jobb i no.Tyskland o pröva på det.
Blir ju lättare hälsa på hemma, kostar inte lika mycket o är ett stenkast jämfört med syd-Italien.

Så det är mycket att styra med..
Men jag får börja med frukosten...

HA EN BRA DAG !!!










Kommentarer

  1. Åh, så roligt ... Blir så glad för din skull ... Ja, där ser man plötsligt händer det! Stort GRATTIS! Du kommer fixa alltihop alldeles utmärkt! / Mormor

    SvaraRadera
  2. Fantastiska nyheter - och jag förstår att det är stort med mycket omställning!!! Kan bara instämma i ovanstående kommentar! Grattis!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg