Midsommar 2015....

Borgholm midsommarafton 2015


.... är över......
Som varje år så har det varit ömsom vatten, ömsom solsken...
God mat, mycket mat, umgåtts med barnen i varierande grad, lill-loppan å sonen har viktigare saker för sig än umgås med mamma, släkt o bekanta..  :))
Träffat italienskan, vi har ju inte setts sen jul sist..

Jodå, jobbade nästan full dag i tors, slutade 15.40.
Hem, lägga ner det sista, slänga sopor o så åkte vi.
Hyfsat lugnt på vägen, dock kö mellan Smedby o Karlsrorondellen samt när man kör på avfarten upp mot bron fr E22an.
Dock körde vi rakt över till N.Möckleby, jag var med blommor på graven o sen körde vi östra landsvägen hem till Borgholm.
Kärleken hade aldrig åkt där så det blev lite sightseeing på köpet :)
Körde en runda i Köpingsvik men det var kolugnt...

Hem med grejerna o sen blev det maaaaaaat :))
Inte ens ett glas vatten sen lunchen vid 12.30 så vi var lätt svimfärdiga :))
Valet är rätt enkelt, det blev Pappa Blå i Borgholm.
Insåg att det var faktiskt 1a gg jag å Kärleken var ute o åt på restaurang, vi lagar så god mat själva så det blir inte av :))
Vitlöksbröd till förrätt, vi delade en portion samt varsin pizza.
Jag valde pizza Rock'n'roll med oxfilé, färska tomater o vitlöksost, så vidunderligt god !!!
Ett glas sydafrikanskt rödvin till det satte pricken över i'et som man säger....


Midsommarafton började blött, gick till affären o köpte frallor, hann inte mer än ut på parkeringen så kom regnet.
Men när jag stod i kassan så dök Kärleken upp, han hade hoppat i brallorna o kört för att hämta mig :))
Intensiva regnskurar avlöste varann till tidig kväll men då blev det alldeles lugnt o bleke, ett fantastiskt väder.
Kvällen blev rätt tidig, vi var trött ef torsdagen.

Midsommardagen är vår stora firardag å har varit i många år.
På förmiddagen packade jag det jag ville ha med mig, städade av lite hemma.
Vi var 15 pers, varav 5 barn i ålder 1-8 år så det var livat.
Grillat, nypotatis, kall sås, sallad, grillad salladslök m bacon, korv o mycket annat.
Jag bakade en jordgubbstårta som fick avsluta det hela.

Men tyvärr fick vi gryta upp vid 19 tiden o åka till Småland, jag skulle jobba idag.
Så vi packade in allt i bilen, avslutade med cykeln o åkte iväg.
Jag kan säga vi var rätt ensamma på väg 25, knappt en käfr ute på vägen midsommardagskväll  igår men en idiot var ute.
Såg honom komma i raketfart bakom oss, slirade fr sida till sida, trodde han skulle ta mitträcket....
Försökte köra om oss där det är enkelfiligt men han blåste om oss så fort vi kom på 2 filigt.
Trodde han skulle köra ner i vägrenen när han körde om oss....
Jävla idiot !!!!

Anlände hem utan missöden, plockade in allt o gick till sängs.
Upp idag kl 5.30, jobbade till 13.40, då vi skippade lunchen.
Sen blev det lite mat o sen blev det sängen..
Gudars så trött jag var, sov ett par timmar.
Nu håller han på med grillen, vi ska strax äta.

Lite shopping blev det, en svart tubklänning på SWE o ett par vita tygskor på Trenda, halva priset.
Var inne på Company som är beläget i IOGT lokalen sommartid, sååå mycket galet snygga kläder !!
Aja, när jag får lön får det bli nåt där...

Dans ikväll i Mörrum, Voize spelar men vi hoppade det.
Både orken o ekonomin är dålig men det lossnar nu framöver på alla plan.
Ser fram emot mycket dans i juli, ska bli härligt.
Nu börjar jag bli van vid jobbet o är inte så grymt trött i benen längre.

Tog ju med min cykel, Kärleken har helrenoverat den åt mig idag.
Så nu kan vi ut o cykla om kvällen är fin ef jobbet, skönt att röra på sig även om man är trött ef jobbet.

Men nu ska vi ha lite mat....
HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

  1. Hoppas ni får många härliga cykelturer, sommaren måst ju komma ngn gång.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg