Jodå.......

... jag lever :D
Men det har varit fullt upp de sista dagarna med att komma i ordning o börja jobba...
I lör var det ju nationaldagen....
Kärleken hissade flaggan o sen begav vi oss in till Växjö.
Gjorde div inköp, bl a ett caféset, bord + 2 stolar för ynka 299 kr på Rusta.
Ställde det bredvid ytterdörren så nu har vi en fin plats för frukost nån morgon :)
Tog en nationaldagsfika o sen åkte vi in till stan.
Skulle vara firande i Linnéparken o det var ju utmärkelser, nån höll tal osv men njaaaa.... kanske inte för oss.....

På kvällen åkte vi till Kärrasand o dansade till Black Jack.
Mycket folk, mycket mer än jag trodde men BJ är BJ....
Tycker dom är tillbaka i segträsket dom ryckte upp sig i från ett tag men nån gg då å då är helt ok..
Å se på tusan, bästa danspinglan E med sällskap dök upp :))
Det blev ett kärt återseende.. :))

I sön plockade vi med kläder hela dagen för att jag skulle få plats med mitt.. :))

Så var det då dags igår morse att åka till jobbet...
Jodå jag hittade... :)
Fick tillfälliga kläder, ett underställ, arbetsskor o mössa.
Märklig känsla att denna årstiden dra på sig ett underställ, rock o byxor o en fleecetröja när man ska jobba.
Är ju bara mellan +8-12C där jag jobbar.
Kylen ännu lägre men där går man ju bara ut å in igenom...

Var helt slut i huve't igår när jag kom hem, sömnen inatt har varit sporadisk.
Så trött i muskler o hjärna att man inte kan koppla av.
Sov bara korta stunder så jag var halvdöd när jag klev upp.
Haha, körde fel i en rondell på väg till jobbet, fick vända tillbaka..
Är man trött så är man...

Men sen gick det rätt bra men det är så mycket att lära sig att på förmiddagen idag ef 1a rasten så tappade jag all orientering om vad hon sa.
Hade varit perfekt med halva dagen på expedition o halva dagen i produktion, för man kan mata på med hur mycket info som helst men det fastnar inte till slut...
Jag börjar i "fel" ände att lära mig s a s pga att det är semestertider snart.
Man ska egt börja i produktion o inte på expedition men nu är tiderna som det är..

Så nu har rumpan landat i soffan ef en dusch, verkar bli hyfsat väder imorrn o ännu finare på tors.
Då ska jag sätta mig på altanen o bara njuta av solen o lugnet som är här...
Igår var doften av syrenerna fantastisk när jag öppnade ytterdörren, en alldeels ljuvlig kväll var det..

Nu blir det tv en stund o sen sängen, hoppas på bättre sömn inatt....


HA EN SKÖN KVÄLL !!!














Kommentarer

Populära inlägg