Det.....


.....gick snabbt från sensommarvärme till höstkyla...
Nu är det så kyligt på morgonen så nu får jag nog kapitulera ang sockor...
Nu är det nog dags att ta på sig ett par...
Inte för att jag är särskilt varm om fötterna av mig men jag avskyr strumpor, så mycket skönare att vara barfota i gosiga innetofflor :)
På jobbet har jag det självklart men inte för att gå till bilen elr göra nå ärende.

Herregud vad dagarna springer iväg...
Har inte bloggat sen i LÖRDAGS !!
Å nu e det torsdag redan....
Men så är det, kvällarna är korta, i snitt 5 timmar å är man borta 2-3 kvällar så försvinner tiden för det är läggdags när jag kommer hem.

I sön kväll var det ju den vanliga danskursen å jäkla vilket tempo dom höll !!!
Men kul är det :))
Men man blir ju sjöblöt av svett så det fick bli en snabbdusch när vi kom hem.
Å jag kan säga att det straffar sig för en gammal kärring att dricka mycket vatten så sent på kvällen :(
Störd nattsömn är väl allt jag behöver säja.....

I mån hamnade vi i soffan båda två när vi kom hem å längre kom vi inte...
Såå trötta var vi så det var grymt !!
I tis så var vi hemma nån timme, sen ville han till klubben så vi åkte dit.
En mycket kraftigt överskott av damer så hoppsansa, så blev det en improviserad lektion i dubbelbugg istället!!
När alla män hade 2 tjejer var så var det ftf 3-4 tjejer som fick stå ensamma.
Anledningen stavas HOCKEY i staden....bah...

Å jäkla så kul det var :))
Då fick ändå 2 tjejer bli män för en kväll, M blev "Martin" o A blev "Arne" :))
Grymt bra jobbat för ALLA !!
Vissa har bara gått grundkurs å är i fortsättning 2 men klarade av det suveränt bra för lätt är det INTE kan jag säga !!
Om ni sett så sammanbitna dom var, koncentrationen slog i taket kan jag säga :))
Käre sambon fick kämpa ett tag men han fick till det bra efter några rundor :))

Igår hade jag ju min kurs i boogie-woogie.
Men innan dess så tog jag en tur inne på GS, kul att bara strosa runt i affärerna å ögonshoppa.
Men såg faktiskt en tshirt inne på New Yorker som jag funderar på.
Många av mina tshirts är väldigt somriga å tunna så jag vill ha nåt annat nu.
Kollade in lite höstmakeup också, alltid lika kul.
Sugen på ett läppstift fr Isadora i "Nude glow", får se vad det kan bli.
En macka på Subway fick det bli till kvällsmat.

Väl på kursen så skulle vi lära oss en ny grej.
Å jisses, så bökigt !!
Men som med allt så går det till slut hyfsat iaf :))

Men ikväll är vi hemma, det är så skönt......
Plockat med tvätten sen i helgen som gick !!
Skönt att bara vila, känner trötthet i benhinnorna å fötterna.
Å idag inträffade det igen att en leverans inte blev avhämtad på jobbet så både kvällsmat ikväll o lunch imorrn för oss är redan klart :)

Hade behövt åka hem till ön denna helgen å planen var så men jag känner att jag hinner inte.
Måste fixa lite här hemma i helgen, nästa helg är bara sön ledigt några timmar, på kvällen är det ju kurs igen..
På lördagen 17e så anordnar Jivers Växjöbuggen, en GP tävling i bugg, lindy hop, boogie-woogie å vi ska båda jobba där.
Har aldrig varit på danstävling nån gång så det ska verkligen bli skoj :))
På kvällen är vi bjudna på "50" årskalas (2x25 år) så den dagen försvinner i ett rasande tempo.

Dock ska jag hem d 23e, då ordnar sonens klass disco för de yngre klasserna, blir nog nåt i Halloweentema, är ju bara en vecka kvar då.
Han ska väl även denna gång vara "DJ" så det är skoj för honom :))
Det är sista året i grundskolan för honom så kan jag så vill jag ju vara med.
Han är ju yngst av dom, sen har man bara stora barn...

Så tiden rasar iväg som ett expresståg....
Här SM i dubbelbugg :))


HA EN SKÖN KVÄLL !!










Kommentarer

  1. Då är vi lika när det gäller strumpor.
    Jag har så svårt för att ha något på fötterna.
    Än så länge går jag fortfarande barfota i skor utomhus men jag lär måsta ändra på det snart.
    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg