Det....

 
 
...... blev inte som jag tänkt mig idag med jobbet...
Började hosta innan halv 2 inatt å när klockan var halv 4 hade jag tröttnat på att ligga i sängen så jag la mig på soffan å pallade upp under ryggen så jag kom upp lite.
Insåg vid 4 tiden att jag inte skulle orka jobba så jag skickade ett meddelande till min arbetsledare så dom visste om det.
Ringde vc i Växjö så jag fick tid på eftermiddagen.
Träffade en utbränd läkare som nog var på väg att bränna ut sig igen o hon var mycket bestämd med att sjukskriva mig.
-Är det ett arbetsklimat man ska ha, att jobba när man e sjuk??
Det tar tid att bli frisk o man ska VILA !!
Man behöver inte ligga till sängs men man ska ta det lugnt o låta kroppen läka !!
Basta !!!
typ....
 
Diagnos: bronkit..
Så hon sjukskrev mig veckan ut, skrev ut Lepheton hostmedicin.
Jag vågar inte ge mig på Cocillana för det innehåller morfin.
Jag har sista åren blivit dösjuk av morfinsprutor så jag vågar inte testa det.
Jag har fått mycket morfinsprutor förr när jag åkte in å ut pga njurarna men idag tål jag det inte, vet inte varför.
Jag får spasmer i mellangärdet, kramp i gallvägarna o det är som en hästspark i solar plexus.
Fruktansvärd smärta blir det.
Lephetonet innehåller också morfin men inte på långa vägar så mycket som cocillana.
Har tagit en dos o jag är lite lätt skakig av det, får se hur det blir ikväll ef nästa dos.
 
Ringde Synoptik här i Växjö på förmiddagen, var nyfiken på hur långt mina linser har kommit...
Dom hade inte ens beställt dom..
Dom hade INTE ENS BESTÄLLT DOM !!!
Det är 5 veckor på ons sen jag var där, jag blev så jävla less o besviken... :(
Nu får jag vänta ytterligare ca 5 veckor om inte smärre mirakel inträffar så dom trots allt är beställda.
Han kunde inget se iaf utan lovade skicka iväg det.
Har dom beställt dubbelt sen är det deras problem..
Dom får faan ge mig 10% för det, käre sambon är dessutom kund där o anställd på Volvo o har förmåner.
Så jävla dåligt gjort av dom rent ut sagt !!!
 
Handlade på MAXI när jag ändå var i stan, har lagat biff stroganoff att ha till matlådor.
Både bland- nötfärs var billigt så jag köpte av det också, ska göra köttbullar imorrn tänkte jag.
Jag måste få nåt gjort iaf, orkar inte sitta vid tv o dator hela tiden, ögonen blir snart fyrkantiga... :(
Kanske jag jobbar tors-fre, lugnar sig bara hostan så är jag inte direkt sjuk mer än trött.
Men hoppas på mer sömn inatt iaf...
 
Nu ska jag se "Morgans mission", idag är det om Tammi i Färjestaden som tog livet av sig för några år sen, hennes familj medverkar.
Hon gick på Lars Kagg skolan i Kalmar, det stod mycket om det i tidningarna när det hände.
 
HA EN BRA KVÄLL !!!
 
 
 
 
 



Kommentarer

Populära inlägg