Sverige...

.... har drabbats av det som förekommit i USA.
Att en man gått in på en skola o huggit ner elever o personal, 2 har ju avlidit hittills.
Nu har det hänt enstaka gång tidigare, ca vart 10e år men vi har ju i stort sett varit förskonade ifrån det.
När mina amerikanska släktingar var här 2009 så besökte vi grundskolan där barnen gick då för att hon har varit engelskalärare.
Jag ville dom skulle få se hur en svensk småstadsskola såg ut o hon-dom förundrades över hur vi bara kunde gå rakt in, att dörrarna var öppna o inte låsta.
Att man helt enkelt bara kunde promenera rakt in utan nån som helst kontroll av besökare.
Men det kanske blir ändring på det nu.....
Men det är för mig obegripligt hur en maskerad fullvuxen man med synligt svärdliknande föremål kan gå rakt in utan att nån reagerar innan det är för sent..
Får väl se om det nånsin kommer en förklaring till varför men det kvittar, liv har tagits o man får aldrig tillbaka dom..
Kan aldrig finnas en handling som rättfärdigar det...

Hemma idag också å blir så imorrn med, det är lika bra...
Morgonen var seg men man blir ju alltid lite piggare framåt dagen.
En skål äppelkräm o ett gäng äppelmuffins har lagats, sen var jag genomsvettig så jag är definitivt inte frisk.
Käre sambon kom hem från jobbet, han var hängig så han la sig så nu e väl han drabbad också.
Lite svårt att undvika när man bor under samma tak..
Det märkliga är att det är alltid JAG som smittar honom....

Men imorrn eftermiddag bär det hem till ön, ska ju hjälpa till på discot imorrn kväll.
Det är inte så betungande, barna gör det mesta själv så det ska jag väl orka.

Middag får det också bli, en grillad kyckling, lite klyftpot, sallad o chilibea'sås får det bli.
Gott å enkelt när man inte mår bra...

HA EN SKÖN KVÄLL !!!




Kommentarer

  1. Ja - visst är det ofattbart, det som händer...

    Hoppas verkligen att du mår bättre nu under helgen och att sambon slipper eländet!! Inte kul alls.

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg