Oktober...

 



.... har gjort sitt inträde..
Bara 3 mån kvar på detta året, hua.....

Men äntligen dags för lite dans :))
Har varit dåligt med det på rätt lång tid..
Men så är det, jobb å annat tar tid.
Var ju en kanonhelg i Parken föregående helg, Sannex i fre o Blender i lör.
Men då var vi ju på Skördefesten hemma å man kan ju inte klona sig å vara överallt samtidigt..
Kanske tur det :)

Det var ju dags för lite boogie-woogie igår igen...
"Lärarna" är typ 18-20 år...
Jäkla "valpar" till att kunna dansa :))
Ååååh, det är såååååå lätt att falla in i buggen men får man bara ordning på ben å fötter ska det väl gå :))


Det rör på sig i dansbandssvängen också...
Jocke, frontman å sångare i Kindbergs tar en paus.
Hans stämband mår inte så bra o det har jag hört en tid.
För att inte hamna där Andreas i Sannex var för 2 år sen med operation så får han hålla tyst ett tag framöver å en vikare hoppar in för honom.

Elisas tar "timeout" vid årsskiftet, m a o lägger dom ner.....
En inte alltför avancerad Einsteingissning är att hon satsar på solokarriär.
Hon har förekommit ensam lite här å där å det är bara att se forna kollegor som Charlotte Perelli t ex som började sjunga i dansband blott 13 år gammal.

Å ni förstår, TV4 ska STORsatsa på dansband tidigt nästa år..
Hela TRE program ska dom göra..
(ni fattar ironin va???)
Medverkande är Lasse Stefanz, Larz -Kristerz å Arvingarna.
"Tack för dansen" ska det heta.
Nu söker dom studiopublik men tyvärr finns ju ingen möjlighet för mig-oss att åka på det.

Å idag för EXAKT ett år sen så begav jag mig till huvudstaden för att borda Cinderella för 1a gg'n för dans till bästa, underbaraste PH's å Sannex :))
Dels skulle jag träffa A å hennes familj för 1a gg'n  å sen visste jag att ett par glittrande blå ögon var på väg dit från Växjöhållet... ;)
Å dom glittrande ögonen bjöd upp flitigt under kvällen till hans (å förvisso våra..) bekantas munterhet.. :))
Pikarna var många under kvällen men det får man bju' på.. :))
Vem kunde ana då vad som skulle bli?? :))
Ett minne för livet blev det, kommer aldrig glömma den kryssningen av flera orsaker..
Så mycket dans, så galet bra dansband, så mycket glädje, skratt å kramar..

Å det bästa är att imorrn så spinner vi loss på parketten i parken till vännerna i underbara PH's :))
Ska bli så kul att få träffa dom igen :)
Kl 20 så räknar Björne in 1a låten :))
Är grymt trött, har börjat 6 varje morgon å ska göra imorrn, jobbat över på kvällarna utom idag men det får man glömma :))

Men hörrni, ni seeeeeeeeeeeer väl "Bonde söker..." ?? :)
Vad tycker ni??
Har ni nån favoritbonde??
Stefan är nog min favorit..
Hade jag varit singel i 30 årsåldern hade jag sökt ;)
Han har glimten i ögat men verkar vara en stabil person.
Att han gillar jänkebilar o rockabilly är ju ett plus :)

Marcus är försiktig...

Daniel är alldeles för analytisk å praktisk, det är kärlek det handlar om...
Inte ett köp av en pryl som ska vara praktisk att använda...

Pontus, tvålfager som få...
Sjukt lik Anders i Larz-Kristerz, kunde va hans lillebror.. :)
Verkar vara lite omogen tycker jag..
Han var nog lite för kaxig för sitt eget bästa..
Ska bli kul att följa å se hur det går för dom..

Jaha...nähä.........
Har inte gjort ett skit mer än ett bankärende på datorn sen jag kom hem.
Måste fixa nå mat tills imorrn, käre sambon är ju ledig så det är bara jag som ska ha käk till jobbet.
Å nåt i magen denna kvällen också....
Fixa väskan till imorrn, sen ska jag V I L A......
 
Måste ju bjuda på lite PH's :)

 
HA EN BRA KVÄLL !!!









Kommentarer

Populära inlägg