Rojalist....

 
 
Det råkade visst bli ett ofrivilligt bloggavbrott denna veckan...
Vår wifi-dosa drog sin sista suck nån gång i sön natt då det inte funkade i mån kväll när jag kom hem.
Å typiskt att det vara bara nån månad sen garantin gick ut så käre sambon fick beställa ny dosa å nytt abonnemang.
Så nu e jag back in cyberspace :)
 
Så jag får väl börja med söndagen...
Ingen undgick väl den kungliga dopyran av lille Nicolas dop i söndags.
Jodå, jag tittade på det, hade inget annat för mig.
Kul att se gästernas kläder å lite annat....
Dock undrar jag vad Chris syster hade för röd blaffa som täckte halva ansiktet men smaken är ju olika..eeeh...
Victoria snygg som attan i den mörklila klänningen men lite stelt med pillerburk tycker jag.
Madeleine hade i mitt tycke en gräslig klänning men såååå snygg i håret med den hårblomman.
 
Å de små var precis som andra barn, fulla av spring i benen :))
Skönt att se att även en kunglig mamma bli tokstressad av att ha en skrikande bebis å en 1,5 åring som springer runt men vad väntar man sig av en sån liten??
Klart man vill kolla vad dopfunten e för en grej :)
Dock har jag svårt för allas häpnadsväckande förtjusning av Estelles ingripande med nappen..
Å halleduttanemejsårartånäpet....
Säg den 3.5 åring som INTE ger en liten ledsen bebis en napp när dom gråter??
Å jag tror nog mamma Victoria hade ett finger med i spelet...
 
Dock tycker jag att Madeleine är en bortskämd "valp"...
Ska hon vara prinsessa av Sverige ska hon bo å verka här, vill hon inte det så kan hon avsäga sig titeln.
Där förstår jag inte kungen riktigt att han tillåter det.
Han som e rätt stelbent i andra konservativa frågor att han tillåter att hon är bofast i ett annat land.
Å idag tillkännagavs att även Sofia å Carl-Philip väntar barn till våren.
Jag är rojalist uti i fingerspetsarna men jag har svårt för all den privata uppståndelsen runt dom.
Deras blod är lika rött som vårat o de är människor precis som vi...
 
I övrigt har det inte hänt så mycket i veckan.
Är ju en ensam vecka igen då han jobbar till midnatt varann vecka.
Jag har bara vilat om kvällarna å det har varit skönt.
Jag var faktiskt så trött igår så jag hoppade över boogie-woogien..
När jag förtäljde det för lill-loppan så utbrast hon:
VA??!!!
Det kan inte va möjligt...
Nä, nu blommar asfalten.. :))
Jo, det inträffar faktiskt.. :)
Har nåt skit som lurar i kroppen, har lite ont i halsen av å till..
 
Å lill-loppan ska åka med moster till storasyster i Tyskland på höstlovet på en kort visit..
Å nu har det visat sig att hästbonden som är med i "Bonde söker fru.." var hennes tyska arbetsgivare 1a pojkvän.. :)
Hon är nämligen svenska den tjejen å bara nåt år äldre än henne själv.
Å Marcus skickade hem alla tjejer igår i "Bonde söker.."
Bra att vara ärlig å i viss mån håller jag med honom.
Man måste ju känna nåt intresse överhuvudtaget om det ska bli nåt alls men å andra sidan är det inte lätt på bara några timmar.
Så tja, får väl se fortsättningen...
 
Men idag har det hänt desto mer...
Lämnade bilen på besiktning innan jobbet, hade bara 75 m att gå därifrån så jag hämtade den ef jobbet.
Å kan ni tänka er??
Näääääästan blankt papper :))
En trasig positionslykta som käre sambon kan fixa å sen var det nåt med skyddsbälgen på drivknutarna, den var lite lös, behöver sättas fast ordentligt.
Men tjo-hoooooooo......ingen ombesiktning !!!
 
Vidare bort till Willys för att handla mat..
Till GS för lite egotid, fikade en bagel å varm choklad på det konditoriet som finns där.
Ack så smaskiga bakelser dom hade men nä, samvetet sa ifrån..
Å det blev en tshirt på NY också, den jag såg i förra veckan.
Å så hade jag ett låååååångt samtal med killarna inne på Telenor men det blir i ett annat blogginlägg..
 
Så nu ska jag smaska i mig skorpor å ett glas mjölk å läsa dagens "blad".
Blev så sugen på skorpor så jag köpte en påse på Willys.
Behöver inte fixa nå käk ikväll för imorrn ska jag hänga på dom andra på jobbet å köpa pizza för 1a gången sen jag började där.
Dom köper varje fredag men jag har avstått hittills men imorrn ska jag ha en kebabrulle iaf.
Sen väntar en intensiv helg med danstävling å födelsedagskalas..
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

  1. Då får du ha en trevlig helg, här blir det lugnt, men nästa helg får vi Sthlm besök så jag laddar, hehehe
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg