Ett....

Borgholm, yttre hamnen 151023
... besök hemma blev det i fredags...
Stannade ju hemma från jobbet även i fredags men gav mig inte iväg förräns under eftermiddagen.
Åkte upp till Växjö, åkte till Rusta o CG för att handla gravsmyckning.
Skulle ju gjort det efter jobbet i tors men se, jag jobbade ju inte..
Å trafiken i Växjö är INTE kul på eftermiddagen å definitivt inte en fre eftermiddag men jag hade ju ingen brådska men iaf...*suck*..

Kom hem lagom till solnedgången så jag åkte ut till yttre hamnen, ett fantastiskt färgspektra på himlen.
Det är nå visst att komma ut där, känna den svala blåsten, känna lite doft av tång..
Så välbekant, så många gånger man varit där ute...
Iddes inte handla nån mat att laga åt mig så det blev ett besök på Pizzaplaneten.
Å jag var inte ensam där kan jag säga....
Märktes att det var lönehelg, det måste varit en bra fredag för dom :)

Väl hemma så plockade jag in grejerna, kollade lite tv å sen iväg till discot jag skulle hjälpa till på.
Sonen's klass ordnade ju disco för att få in till klasskassan för fsk-6e klass uppdelat i 2 pass.
Men vi vuxna behövde inte göra så mycket, dom sköter allt själva.
Fick kolla bara så inget hände osv, städningen fixade dom i stort sett själva.
I ett huj så var det sopat å moppat, dom kan dom där stora lunsarna på 15 år bara dom vill... :))
Roligt att se dom så engagerade i både att hålla ihop själva discot med danslekar, tävlingar å annat å sen städa i ordning efter sig.

I lör var det städning, lill-loppan springer ju ut å in där hemma så det behövdes en allmän uppfräschning.
Tvättade lite sängkläder, hade tur att det var ledigt så det var smidigt gjort.
Stod i valet å kvalet om jag skulle gå en sväng på stan men till slut så gjorde jag det o det var tur..
För tänka sig, jag hittade "elegantare" mjukisbyxor med lätt utsvängda benslut.
Jag avskyr mudd, vill inte sportstuket på mjukisbyxor utan lite bättre fall å kan man tänka sig att det fanns på Storgatan hemma !!!
2 par blev det, ett par blåmelerade å ett par svarta.

Annars var det rätt stillsamt i staden, lite rörelse var det, det var ju lördag..
Sen återstod en dusch, middag hos mina föräldrar å sen åkte jag igen.
Körde ner om graven, är ju inte hemma nästa helg när det är Allhelgona så det fick bli denna helgen.
Finns ju batteriljus numera som har brinntid på 700 tim (enl uppgift).
Inte riktigt samma känsla som med levande men en god ersättning tycker jag.

Körde hem i skymningen, var så vilsamt att köra igår kväll.
Inte mycket trafik å torr väg, skön musik på stereon..

Vet inte vad som blir resten av dagen, inte mycket tror jag..
Jag hostar å hostar å hostar å hostar..
Å käre sambon också...
Av hostan får jag en bultande huvudvärk så läget är rätt tröttsamt..
Försöker med både halstabletter, vanligt vatten å hett ingefära-honungsvatten men inget hjälper.
Kan hålla sig lugnt ett tag men hostar mer elr mindre konstant.

Lill-loppan å moster kom iaf fram till den fd italienskan i Tyskland igår kväll så nu är dom där till tisdag.
Kul för lill-loppan att få möjlighet att åka till storasyster å se hur hon har det.
När hon jobbade i Italien blev det ju aldrig så tyvärr.....

Imorrn blir det jobbet iaf, blir det för jävligt med hostan får jag väl åka hem igen..
Har inte råd att vara hemma längre, så är det...

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!











Kommentarer

  1. Usch för hostan!! Hoppas verkligen att den ger med sig! Det verkar som om du ändå fick en rätt bra helg, vilket ju är skönt.

    Ta hand om dig och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. hosta e inte kul, krya dig,
    (har inte hittat ngt boende men jobbar på det) e det fortfarande aktuellt med Falkenberg?
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg