Ett ord:



MAGISKT !!!
Ja, så var den här, kvällen vi väntat på i 6 mån å 29 dar typ... :))
Biljetterna kom i en julklapp till mig å sambon på julafton 24e dec å då tänkte jag "herregud, SJU månader dit!!" 
Å nu är kvällen över å förbi men lämnade ett fantastiskt minne efter sig...

Han vet vad han gjorde den gode Skifs när han satte ihop konceptet för dryga 30 år sen :))
För Badrock var först med en sån sammansättning å Badrock  äger det, så är det bara!!
Nu må jag vara liiite partisk kanske men så är det ;)

Ja, en sån kväll det blev...
När introt till Eagles gamla "Heartache tonight" började å Skifs kom ner för trappan så gick det en ilning av ryyyyyyyyyys längs armarna, ryggraden å nackhåren ställde sig i giv akt !!!
Som ett rus av champagnebubblor i ådrorna !!
Så häftig känsla så det är sanslöst !!! 
Tyvärr hade han inte badrocks-badrocken på sig, lite besviken på det men så är det..
Man han har ftf en av Sverige s bästa rockröster !!!!



Fantastiskt att återse dom alla hemma i ruinen men så kul att äntligen få höra Nina Söderqvist live !!!
Den kvinnan är som en vulkan på scen...
Hon drar fram som en valkyria å ÄGER scenen !!!
Vilken jävla pipa hon har !!!
Fråga mig inte hur men jag ramlade in på 3 ans uttagning till West End i London -08 (tror jag det var..) å hon var en av dom tävlande.
Hon vann ju hela uttagningen å fick huvudrollen i London i musikalen "Spamalot" .
Hon har ju även varit med i Melodifestivalen men ni som läser mig vet om min inställning till det.

Hon gjord en duett med Tommy i "All I wanna do is making love to you" samt en grymt solonummer i Bonnie Tylers gamla "Total Eclipse of your heart".
Å jäklars vilken röstresurs hon har, kändes ändå som hon inte uttnyttjade sin fulla kraft.
Å hon gjorde ett grymt framträdande i rockiga "Kärlek, kyssar å smek".
 Likaså i Lisa's, Sannes å Ninas tolkning av "Man, I feel like a women" .




Roligt att se Sanne på scen igen, att hon orkat komma tillbaka, Danmarks rockdrottning.
Hon fick ju nån stroke å var jättedålig å sen hamnade i en djup livskris.
Fantastiskt att hon orkat komma tillbaka å ge järnet igen !!!
Hon är still going strong med sin bohemianrockstil..
Den enda som kan va snygg i ett par roströda, paiysleymönstrade, utstvängda sammetsbyxor :))

 Å än kan han, "Malla"......
Dom var ju äkta makar en gång i tiden, Sanne å "Malla", en av Sveriges bästa gitarrister.
Å han har ju inte blivit sämre... :))






Tommy sjöng sin "Öppna din dörr" men jag hade hellre sett att han sjungit "En dag.."
På 80 talet var ett fan av honom men idag vet jag inte...
Jodå, rösten finns där än men han gjorde lite blekt intryck på mig..




Å givetvis var Little Mike med...
Ingen Badrock utan honom... :))




Lisa Nilsson gjorde ett par av sina låtar men jag är ju inget musikfan av henne.
Inte min stil av musik men hon har en fantastisk röst.
Som Aftonbladets recensent skrev: Björns raspiga rockröst å Lisas som är len som öländsk honung.... :))

Hon å de andra damerna gjorde flera låtar ihop, ett jäkla drag med deras röster.
Å givetvis avslutades hela kvällen med "Ta mig till havet..." som en hyllning till Peter Lundblad. 
Han skulle ju varit med men förlorade kampen mot cancern på senvintern.


Å ett hejdundrande fyrverkeri....







Ja, se det var en kväll att minnas.....
Ibland älskar man sina barn lite extra ;)
Å jag var bara tvungen att köpa den ultimata Badrocksboken som fanns till försälning igår kväll.
Började titta i den igår men ska läsa den ordentligt sen.
Mycket jag glömt men sååå roligt att se gamla bilder från 80 talet !!

Skulle ju tvätta här hemma i morse.....
Men man ska inte vara för trött när man gör det....
Kunde inte fatta varöfr inte maskinen startade utan bara pep å tjöt när jag tryckte på startknappen.
Jahaja, kanske bra om man stänger luckan oxå innan man startar...
Å när jag kom ner för att byta i maskinen så var all tvätt utvräkt på golvet...
Då hade jag tagit fel på dag......
Ja, har man inte jobb så får man !!!
Jaja, får tvätt imorrn bitti när jag är bokad istället..

Nu blir det ut till Köpingsvik per cykel för sol å bad.
Sen ska vi åka med mina föräldrar till Kackelstugan.
Det är min mammas barndomshem, numera ett musik å kulturställe.
Ville visa sambon det å så ska vi äta oxå.

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!



 

 

Kommentarer

Populära inlägg