Söndag morgon.....

....å solen lyser....
Den har lyst med sin frånvaro sen förra helgen så jag hoppas innerligt att det förblir så hela dagen.
Vill kunna sitta ute å njuta i solen, det är gratis iaf...

Har inte hänt så mycket, har jobbat mest de sista dagarna.
Har varit mulet med några regnstänk då å då men igår brakade det löst.
Regnade större delen av dagen, folk hukade undan regnet när de sprang över parkeringen där jag jobbar.

Inte mycket folk överhuvudtaget igår så det var skönt när vi stängde.
När det är tunt om kunder blir dagen seg, så är det.
Vaknade med grym huvudvärk å har än.
Har fft ett lätt illamående men kan inte ligga ner heller, bättre halvligga på soffan ibland, blir mindre tryck på nacken då.

Mår överlag inte bra, har tappat lusten till det mesta...
Tappat lusten till dans, till livet, till allt....
När det är tungt ekonomiskt blir det så.
Man ser hur folk reser kors å tvärs över Sverige-Europa, är på danshelger-festivaler mm men själv kan man inte.
Vissa beklagar sig över att dom inte har semester än osv men dom ska vara tacksamma dom har semester överhuvudtaget.
Jag har inte haft nån sen -08....

Jodå, jag vet dom som har det sämre än mig, jag har vad jag behöver, inte vad jag vill ha men det är tungt iaf.
Att alltid behöva stå utanför.......
Förra året tog jag "semester" i totalt 2½ dag när vi åkte till Kolobrzeg i sept, det var allt.

Juni blev inte så bra, fick inte ihop till full tid.
Å från sjukhuset är det knäpptyst.
Å de är ju så, semestervikarierna jobbar, dom sjukskriver sig inte gärna å då blir det heller inga timmar till andra vikarier som mig.

Det var dans i Kärrasand igår, Wizex spelade.
Hade gärna åkt men hade sån smärta i armen när jag kom hem så det var inget alternativ.
Tabletterna har inte gjort ett skit, inte ett förbannat dugg !!!
Har minst lika ont om inte mer efter en vecka på tabletterna.
Men då får man ju sjukskriva sig tänker ni säkert men det är inget alternativ tyvärr.
Så då får man ha ont helt enkelt å hoppas man kan jobba ändå.

Satt å tittade på 5 år gamla kort, letade upp ett kort på pappa till tidningen nästa lör inför hans 85 års dag.
Nu har han avblåst allt så jag har ju tagit ledigt i onödan men jag åker väl hem ändå.
Jag har bokat både tandläkare å frissa den dagen å sen händer det mycket dom dagarna då 14e juli är Victoriadagen.
Vissa finns inte längre i livet av de som var med på korten, en del har jag knappt sett sen dess...
Vemodigt men så är det...

 Nu ska jag vila en stund å hoppas illamående å huvudvärk ger sig....

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg