Hela.....



.....tillvaron å allt runt om är ta mig faan galet....
Det ena värre än det andra....
Finns ingen planering överhuvudtaget nånstans....
Antingen har man 60 timmars jobb på en vecka el så har man inte ens 20....

Nu har det rasat in jobb från sjukhuset så det blev för mycket för mig...
Fick sms om både lör-sön denna vecka å givetvis så tackade jag till bägge i hopp om att få ETT av dom..
Då fick jag bägge.....
Men med tanke på att jag har 11 tim på fre, en jävla skitarm som gör ont samt en utbrändhet i botten så ringde jag upp å ville avsäga mig söndagen.
Då visar det sig att jag är i stort sett den enda vikarien i resursenheten kvar i sommar å att dom räknade med att jag skulle jobba bägge dagarna.
Men jag förhandlade ner det till hela lördagen å halva söndagen, jag behöver ett liv oxå.

Jag tackade ju nej till jobb nästa vecka då pappa fyller 85 år men nu har han ju avblåst allt å ska inte ha nåt firande.
Jag vågade inte tacka ja till d 14e för jag visste inte om jag var tillbaka då men nu är jag ju det å det sa jag till dom.
Då var den platsen ftf vakant å på så vis fick jag reda på att jag är i stort sett den enda vikarien dom har under sommaren så jag fick förmiddagen där.
Men då kan man fråga sig?
Varför inte ringa mig direkt, kolla vilka dagar jag kan i lugn å ro osv ist för att fortsätta skicka sms???
Synnerligen omständligt i mina ögon........

Å folk kör som vettvillingar...
På bara en vecka har både jag å sambon varit ute för idioter som kör så dom håller på å sätta oss i fara.
Har dom fått körkorten i cornflakespaketet???

Å landshövdingen i Kalmar har ställt till med en skräll.....
För nån vecka sen tog han "timeout", han skulle bli sjukskriven för alkoholproblem.
Detta hade han kommit fram till i samråd med frun osv å det var hur gulligt som helst å jävlar i helvete vad mycket ryggdunkningar han fick för det "beslutet".
För det 1a, blir man sjukskriven för det??
Godkänner verkligen fkassan det??
Vanliga dödliga får inte ens sjukersättning när dom är halvt döende men det är tydligen skillnad på folk å folk......

Idag har sanningen kommit fram...
Fanskapet är avsatt av regeringen i samråd med den nu tillförordnande landshövdingen för han har köpt telefonsex på tjänstetelefonen å låtit skattebetalarna betala det.....
I FLERA ÅR !!!

En avdelningschef på Länsstyrelsen fick frågan om han varit medveten om det å det hade han varit i över ett år.
Reportern: Vad har du gjort åt det??
Ingenting......
Fy faan säger jag !!!
Men den nu tillförordnade landshövdingen är ju kvinna å den som stoppade det hela direkt !!!

Än värre är att regeringens uttalade är att: vi har fortsatt förtroende för Stefan Carlsson...
Själv anser den porrsurfande landshövdingen att han ska komma tillbaka...
Utöver detta så har han kraftigt överskridit vad som är tillåtet för hans position, bjudit flott till höger å vänster, stora mängder alkohol, långt över vad som är "tillåtet" i hans befattning.
Bott i sviter bl a på Strand Hotel under Viktoriadagen.
Han har FYRA MIL hem !!!
Ja, det var en präktig landshövding Kalmar Län har....
Ja, mycket ska man höra innan man lämnar jordelivet....

Å vädret är totalt galet...
Ena stunden störtskurar för att i nästa vara strålande sol.
Igår vet jag inte hur många ggr det skiftade mellan störtregn å solsken.
Jag tappade räkningen till slut....
Å denna dag är inte bättre.....
Hade velat vara inne på Allsång i Linnéparken i Växjö.
Inte för att jag är nåt större fan av Brandsta city släckers el nån Isa? men iaf...
Men med detta opålitliga väder så får det bli Lotta på Liseberg...
Är allena denna vecka om kvällarna, sambon jobbar till midnatt.

Å jag har totalt stillestånd i hjärnan vad jag ska laga för mat denna veckan, frysen e nästan full men NOLL inspiration....
Måste iaf ha 2 matlådor till sambon, dom äter pizza på tors kvällsveckan.
Måste gå å ta reda på nåt iaf....

Apropå hjärna...
Liknar mest en sumpråtta i huve't men nästa onsdag ska jag till frissan....

Imorrn kväll ska jag på min allra 1a "tjejmiddag" ....
Tänk att man nästan ska hinna fylla 49 år innan man går på en sån för 1a gg....
Ska bli jätteroligt, är välbekant med 2 av dom, den 3e har jag träffat ytligt ett par ggr.
Alla 3 är danspinglor från klubben :))
Å på ons är det marknad i Älmhult, vill vädret vara hyggligt kanske det blir en tur dit, än har jag inget jobb bokat iaf.

2a maskinen tvätt snurar å är strax klar, ska köra en 3e men sen e det nästan tomt.
Ska ha i mig lite mat oxå så får det bli kväller....

HA EN SKÖN KVÄLL !!!


 

Kommentarer

Populära inlägg