Nu......



.... är dom intensiva veckorna jag skrev om för knappt 3 veckor sen över....
Då skrev jag att det står 24e juli i almanackan när det är över å idag är det 25e, nästa måndag är det redan augusti..
Känns lite tomt på sätt å vis men samtidigt kan jag börja andas igen å få nån stund över.

Har tagit en stund att landa efter den enorma nostalgikick i lördags...
Har tittat mer i boken jag köpte, så mycket man glömt men -89 var jag på Badrock iaf, Lena PH var med.
Ett riktigt bottennapp då, hon passade inte alls in i sammanhanget vet jag att jag tyckte.
Hon ålade sig mest längs golvet å var allmänt konstig...

Samma ljuvliga värme igår, vi cyklade ut till Klinta för sol å bad...
Sambon ska ju bada en gg i kvarten så han hann med 4 ggr å jag två.
Så ljuvligt svalt å skönt i vattnet, så skönt att cykla å slippa bilen.
Vi åkte hem, duschade å hämtade mina föräldrar för att åka till Kackelstugan i V Sörby som är min mammas barndomshem.
När vi kom hem gick vi ner på stan för aaaaaaaaj, min rumpa..... :))
2 dagar på cykel känns kan jag säga, har inte cyklat sen i höstas nån gång..

Idag blev det tvätt å städröj hemma så skulle vi åka iväg.
En av mina grannar backade på sambons bil å bara drog därifrån...
Hade han inte stått på balkongen å sett det hade han fått stå för reparationen.
Hon "trodde" att hon nuddade bilen bara å att det inte var nåt...
Nuddade???
Bilen flyttades 30 cm, skarpa vita skrapmärken på bakre kofångare...
Men hon trodde väl ingen såg henne.....
Tur hon hade företagsbilen där hon jobbar så det var lätt att hitta henne så dom får stå för det.
En olycka kan hända men man går åtminstone ut å kollar å ger sitt telenummer, det är väl det minsta man kan göra men hon bara drog.......

Vi drog vidare till Tingsryds marknad...
Å herrejävlar säger jag bara.....
Jag har aldrig varit på en större marknad, helt sinnessjukt så stort å tusentals besökare..
Trodde nästan vi var halvvägs till Ingelstad innan det tog slut..
Blev det vanliga, bakplåtspapper, lite jul å grattiskort, en delikorv, langos bl a.
Tyvärr gjorde jag ett felköp där, såg inte de gula Langosvagnarna så jag köpte i en annan.
Å det var inte bra som jag misstänkte...
Fullt ätbar men inte den smaken tyvärr.
100 m längre fram fanns en gul Langosvagn men inte lätt att veta vart dom står sådär bara...

Kollade en väska men den hade ett skönhetsfel å han ville inte pruta så det fick vara.
Stekande hett emellanåt så vi var som 2 blöta fläckar.
Sambon har svårt för sån värme, stranden gör inget men stillastående värme tar hårt då han har lite tjall på hjärtat så vi åkte hem efter nästan TRE timmar !!!

Hem å svalka av oss å sen iväg till Linnéparken för sista allsången där.
Måste ju säga att visst, det var bra men att ta inträde för att få en sittplats nära scen är magstarkt i en allmän park.
Även om det går till en förening tycker jag det är dålig stil.
Både Kalmar å Borgholm är helt gratis sittplatser så varför inte Växjö??
Borgmästaren påstod att Växjö var störst på allsång ef Stockholm å nån annan ort men då har han inte varit hemma i Borgholm när Wizex spelar..

Men det blev en bra kväll till slut..
De stora namnen ikväll var Patrik Isaksson å Wiktoria.
Hon gjorde en bra version av Dolly P´s "Jolene" å sin hit "Save me" från mellon.
Augustina var i högform, gjorde en helt sanslös småländsk version av "Johnny B good" till "Go, Augustina, go...."
Vi skrattade så vi höll på å ramla ur stolen... :))
Växjös revykung drev hej vilt med allt från Elvis, Caroline af Uggla å LK :))







Men vem stod inte halv dold under ett partytält om inte Peter Jezewski !!!
Dom gav honom en gitarr å upp på scen helt oplanerat.
Han kör ju sin "Be bop a luba show" ftf å dom var här i trakterna i småland.
Så jag var givetvis tvungen att få ett kort med honom :))
Å det är inte 1a gången vi träffas....
Nyår -89 måste det har varit, dagen innan Nyårsafton var jag på statt i Oskarshamn.
Jag hängde mycket med en kille Micke från Gotland, kallad Bro-Elvis.
Då hade han en demotape (ack ljuva 80 tal...) av en låt han gjort som han ville Micke skulle lyssna på å ge sitt utlåtande om, den blev senare en hit men jag har tyvärr glömt vilken låt det var.
Så jag var en de 1a att få höra den hiten :))
Synd det kom så plötsligt, hade så gärna prata mer med honom....
Har tänkt jag skulle vilja se hans show men har aldrig blivit av än så länge...




Klänningen jag har på mig är en försenad födelsedagspresent från sambon..
Såg den vid midsommar hos Ester & Williams men med en prislapp på 1 149 kr så passade den inte min plånbok.
Det är en Ilse Jacobsen så det är ljuvlig kvalité på den.
Men se, nu var det rea........
Förvisso bara 30% men iaf...
HAN gjorde en deal med mig..
Om jag bjöd honom på glass vid slottet på lör kvällen så skulle han köpa klänningen åt mig :))
Å den dealen var inte svår att acceptera... :))

Men nu är de här ljuvliga dagarna slut, imorrn är det jobb igen.
Har full vecka på fiskaffären men fre ska jag gå tidigare.
Våra vänner i PH´s kommer till Kärrasand å det börjar redan kl 20 när det är fre å då skiter det sig när man slutar 19.15.
Jag hoppas kunna komma ut i skogen å plocka blåbär nästa sön men då är väl allt borta å övermoget.
Men det har inte funnits en enda minut över för det hittills....
Men en sån helg det har varit...... <3

HA EN SKÖN KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg